Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1335 ggr
Theres
0

Bottenmaterial

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för strö i era burar? Själv har jag toalätt papperpellets.

golf.ifokus.se

Elyria
0

Tidigare använde jag aspspån till mössen. Den enda zooaffären härikring som hade det slutade dock ta hem det. De ansåg att det blivit för dyrt. De kunde ta hem det på beställning men på grund av priset och affärens läge i en annan stad gick jag över till alspån. Det är lättare att hitta just när jag behöver det.

Om jag får slut på alspånet och inte har vägarna till nån stad där det finns så kör jag med Toalätt.

Marsvinen får vanligt spån, köpt i storförpackning på Granngården.

Nikka
0

Jag använder toalätt, det är smidigt men det känns inte så roligt att ha iochmed att det är så hårt :/ Föredrar spån men vågar inte ha det.

[Thiah]
0

Mörttiröppi använder jag ;) om någon av er undrar så är det aspspån…hehe..

Pappa min kan fixa "vanligt spån" men t.o.m han sa nej att använda det till möss…  =D

MP160
0

Använder toalätt just nu, men har en stor säck med aspflis på G :p

imsuchadiva
0

#1 "_Marsvinen får vanligt spån, köpt i storförpackning på Granngården."
_Det är väl kutterspån?

Tassar
0

Jag har alspån till mina möss, får inte tag i aspflis inom rimligt avstånd häromkring.
Jag tycker att alspånet fungerar jättebra.

Blev tvungen att ha kutterspån (vanligt smådjursströ från mataffären) några dagar runt jul och det var hemskt!
Det luktade äckligt från burarna efter bara 1 dag.
Hur kan dom förresten få skriva på påsen att det är dammfritt Förvånad  Nys, host och näsan rinner blää…

Toalätt har jag också provat. Jag tycker att det luktar pyton och att det också dammar. Jag nyser hysteriskt av det när jag städar burarna.

Muszimba
0

Jag har Toalätt till mina. Tåler inte spån pga dammet och den där starka trädoften med amoniakinslaget. Inte ens på storpack tåler jag spån och jag har haft häst…

Grodan
0

aspflis

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Thiah]
0

#6 ja kutterspån dammar ju som attan. Jag är uppväxt i en snickar verkstad så doften är för mig ljuvlig men man måste ju byta varje dag.

imsuchadiva
0

För övrigt så använder jag själv kutterspån, har alltid använt det till mina djur. Jag tycker inte alls de luktar & dammar lika mycket som ni säger.
Men antar att smaken är som baken :)

Vattnadal
0

Jag körde aspspån i många år, varvat med alspån när aspen inte gick att få tag på. Toalätt luktar illa i min näsa, och jag nös alltid när jag städade burarna.

Nu har jag rent krasst inte ekonomi till det längre. Aspspånet kostar nästan 200 kr för 52 L, jag har testat kutterspån på storbal, den sk dammfria till känsligare hästar. Under 100 kr för 400 L, och det fungerar fint hittills.

Jag nyser inte, mössen nyser inte heller. Om det sedan ska vara cancerframkallande torde jag väl märka det. Städar 1 gång i veckan istället för med uppåt 2 v mellan nu. Lite lukt blir det, men inte ammoniak.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Aspflis är dyrt, men jag köper pallvis så det blir ju i a f lite bättre pris än ute i butikerna. Den dagen jag inte har råd med aspflis ska jag inte ha möss, så resonerar jag. Det aspflis jag väljer är till laboratorier och helt fritt från smittor… så då är jag i a f säker på att inga smittor kommer in den vägen…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

annaforsgren
0

vart fr man tag på aspflis?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

villhailler
0

ja andvänder spån

Stephanie
0

Putt putt åt acergirl Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tallullah
0

=12 Ja,vart sjutton får man tag på aspflis???

Camillhe
0

Man ber en djuraffär beställa hem. Kan dom inte ta hem just asp brukar dom kunna ta hem al eller bokflis som är nästan lika bra.