Snart är det babyboom igen!
Nu sätter jag ihop muspar som en tokig! Upptäckte att en del honor minst sagt har brådis om de ska hinna bli mammor, och en del längtar jag att se bebbar efter. Ska vissa hanar paras bör brorsan oxå, så att de kanske går att få ihop igen. Gäller att passa på nu då, eftersom jag har lite tomma burar… För intresserade, så är dessa de par jag satt ihop:
Vattnadals Velvet Goldmine, blue silver agouti långhår med Vattnadals Queen, blue agouti långhår. Hennes farfar var bror till Queen, och jag hoppas på fler av samma färg som henne. Hon ska även paras med en silver agouti inann det är försent, tänkte jag.
Morakullans Zeta red kh med Vattnadals Zorn silver agouti korthår. Hoppas på lika snygga bebbar som jag fick på Zorn och en röd vattnadalare tidigare.
Vattnadals Oh! You Pretty Things, agouti texel med Morakullans Fondmus, dove silver agouti stex. Räknar med snygga krullisar, där hanarna ska kunna gå ihop. Han bejöver söner till sällskap, stackars Fondmus!
Systrarna Vattnadals Under Pressure och Underground, blue colorpoint stex med bröderna Tin Machine, pinkeyed white satin långhår och Telling Lies, blue argente långhår. Hoppas på underliga färger, härliga blekta underligheter. Pappan till T-killarna var blue silver agouti, snäll och pussig!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Så spännande!
Finns det några bilder att kika på? :P Sedan måste du lova att lägga ut bilder på bäsarna! :D
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Bilder kommer upp på hemsidan, jobbar med den, men lägger inte upp den förrän den är lite mer färdig.
MVH Elin

Hemsida .. det här lät ju kul *ler*…. den ser vi fram emot….
Jag håller själv på att länka ihop min (som ligger på 4 olika ställen…) till min nya adress. Så att allt kan ligga på samma *ler*.. bara det att då kommer man på saker man vill ändra på.. lägga till …..

Pytt fick jag.
VD Queen var för gammal, han har nu idag fått somna in, då han haft problem med en envis ögoninfektion. Bodde med 2 honor den sista tiden, båda var så slanka och fina.
MK Zeta var nog för rund, eller så ville hon bara inte. Hon bor som sällskap åt en annan äldre hane nu.
Oh! var för gammal även hon, tyckte nog att de tidigare kullarna räckte.
Både systrarna Under fick ju varsin bror. Bara den ena av dem klämde ur sig ungar, 2 st krullbullar som jag är stolt över. Den andra flyttade till Therese och ska försöka göra små häxor istället.
Har satt ihop ett nytt gäng idag, och där borde varken honor eller hanar vara för gamla eller för tjocka.
MVH Elin
Zeta är kanske lite för gammal med tanke på att hon är röd… man ska nog avla på dem när de är rätt unga och samtidigt inte så feta… gissar jag - vet inte säkert…
¤Såg ordet colorpoint någonstans där och korpgluggarna blev desto mer vidöppna¤ Stex och argente är visserligen inte riktigt min kopp thé…
//Lina
Går segt här med… blir inga ungar! *gruff*

#6 Zeta var 8 mån när jag satte ihop henne med Zorn. Han kan ju bevsisligen para honor, så hon var nog för gammal redan då.
#8 Fick 2 ungar kvar i den kullen med cp. En blek argentehona, Minerva och en ruskigt söt blekt klekt blek hane, Mars. Bifogar foto på Mars.
MVH Elin

Vad är Mars för färg sa du?
det vet hon inte riktigt, eller?
en rödögd silver agouti av något slag är det i a f…
jag äääääääälskar sådana där ljusa färger
theriss, vad är det för parning du försöker göra? *nyfis som vanligt*
Berättade om den i den andra tråden… "Besviken" tror jag den heter.