Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 427 ggr
isafisa
0

Oväntade ungar

Hejsan

Tog för ett tag sen 4 möss från skolan (de föder upp till ormmat), och vi tyckte alla såg ut att vara samma kön. Dock misstog vi oss lite, var två av varje :/  Är ju itne som att de har sån koll på skolan heller eftersom de ändå ska ha ihjäl dem..

Ja nu har vi så en kull och tror en till är här vilken dag som helst.  Har trippelkollat och är nu säker på att ungarna är 2 killar och tre tjejer :) (föder upp gerbiler i vanliga fall)  När kan bebbarna flytta från mamma? När börjar de smaska vanlig mat?

Skolan sa att vi kunde ta dit ungarna om vi ville, men vill ju inte ha dem dödade. Känns för brutalt.. Så iallafall flickorna kommer stanna, pojkarna får vi se om jag säljer eller så :)

Grodan
0

grattis… eller nåt Skrattande

vid 4 veckors ålder kan de flytta från modern, de börjar smaka mat när de öppnar ögonen ung vid 2 v…

vill bara varna lite för att behålla hanarna då det är svårt att sälja dem… hanar med speciellt utseende, stamtavla och framavlad speciellt med vissa egenskaper som superhärligt temperament är lättare att sälja…

men ett tips är att du tar foton på dem o lägger ut… tecknade hanar har en tendens att hitta hem även om de saknar stamtavla Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

isafisa
0

okej :) tack för svaren :)   Tyvär är alla ungarna en ganska trist brun färg -.- så de kommer ju itne gå som smör direkt…..  så vi sitter å tänker lite hur vi ska göra..

Mymlan
0

#2 Ni kanske tycker det är en trist brun färg men vi andra här kanske tycker den bruna färgen är underbar.. Testa oss *Ler*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

isafisa
0

hihi ^^ Ja jag ska se om jag inte kan fixa lite bilder på de små sötingarna :) Enligt mig är de ju underbart gulliga, men vet själv hur det är med gerbiler, de vanligaste färgerna är svårsålda som attans.

Grodan
0

#3 bra vinkling där! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️