Inga musbarn i västerbotten?
Näe.. nu har jag snurrat runt här tillräckligt länge å inte hittat en enda mus i närheten av Västerbotten.. finns det verkligen ingen som har en söt liten mus i närheten av Lycksele? jag går i mus köpar tankar och måste ju iaf höra mig för.. det är ju värsta tortyren att bo så långt bort från alla andra mus å rått människor *snyft*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Gissar att jag kan vara närmast, som bor hela 4 mil norr om Gävle. Att jag åker en bit förbi Sveg rätt ofta hjälper knappast heller…
Kan kolla om maken ska norrut i vinter. Umeå och Piteå händer det att han åker till med jobbet…
Bussgods kan ju funka annars, men det känns lite läskigt långt. Har skickat möss mellan Gävle och Söderhamn så tidigare, men det är bara 10 mil…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja det är ju en bit, men du ger mig en gnutta hopp när du nämner Umeå (eller Piteå för den delen) för dit kan jag ta mig utan problem.. å bussgods är ju en annan lösning. men det känns kanske som att det är i längsta laget, känns bättre om man vet att dom åker bil med någon som inte slänger runt dem så mkt.. inte för att dom kanske gör det. men det känns ändå osäkert.
Men då måste jag ju få fråga.. vad har du för planer i mus bäbis väg? det viktigaste är inte färg å teckning utan individen/individerna men man blir ju nyfiken som attan när det tänds en strimma hopp
Har t.om tänkt tanken att köpa från zoo för jag är bara såå längten.. men det vill jag inte. Väntar hellre på att rätt tillfälle, uppfödare och mus dyker upp : )
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Jag ska annars till Åre i mars och åker då bil från Stockholm.
Annars så har min kille kompisar uppe i Bockträsk. Vi ska ju dit oxå någon gång och åker då tåget uppåt.
men annars är det ju faktiskt en sådan årstid då folk reser mycket, speciellt i December. Gör en efterlysning. Gå ihop med andra i området och så kan ni kanske hitta någon som vill frakta möss åt er när de ändå ska resa.
Vet att flera efterlyst möss norröver förut.
Jag brukar kunna ordna tågreser åt möss ganska lätt…
Oki.. ja det lät ju som en bra idé att försöka ragga upp fler i området som kanske också är intresserade av att köpa möss. Då finns det ju större anledning att starta ett skicka-iväg-möss projekt :) Frågan är bara om jag lyckas skrapa ihop några, men man kan ju försöka iaf!
Har aldrig lyckats få upp varken råtta, mus eller annat, från uppfödare och jag känner att det är på tiden. Vill veta vad jag får hem för djur, och faktiskt våga kunna hoppas på bra temperament.
Men är det fler som ev. har någon tur hit upp så äre bara å skriva en rad här.. allt är av intresse 
_