Lös mus
Japp i tre dygn har vi varit helt upp och ner här hemma. Malins lilla Nalle smet, och var lös och fri. Låter kanske underbart, men med tanke på att hushållet innehåller en katt och nio illrar så var det riktigt hemskt.
I natt såg vi honom, en snabbis, men tillräckligt för att lokalisera vart vi skulle riva. Så efter tre timmars ommöblerande och jakt så överlistade vi den lilla busen. Och han är åter i buren.
Lättnaden att få tag på honom var enorm kan jag säga. Men han är smal, jättesmal.
Och så kastade han sig på vattnet stackaren, har aldrig sett någon dricka så mycket vatten förrut. Nu hoppas vi bara att han inte fått några allvarliga men av att vara på rymmen. Men bortsett från att han är smal och dricker som en häst så ser han fin ut.
Ville bara dela med mig av våran glädje.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Stackars lilla Nalle!! Hoppas att han inte får några men av det…..men Japp klarade många dagar på rymmen, så det blir nog bra ska du se 
Amor vincit omnia

Ja Japp var ju lös i en vecka. Men hon var ju lite större när hon försvann och garanterat inte lika smal när hon kom tillbaka igen. Men han verkar må bra i dag i alla fall. Vi håller stenhård koll på honom. Nu vill han mest mysa med Nallemaja verkar det som.
Audiatur et altera pars
Skönt att han är hemma igen! 

Mvh Stephanie 

Japp en stor lättnad. Fattar inte att man kan bli så otroligt nojjig av en mus lös. Lille gubben är fortfarande ingen tjockis, men han verkar ha klarat sig bra i alla fall. Visst borde jag ha märkt något vid det här laget annars?
Audiatur et altera pars

Vad skönt att han är hemma.. :) Och vilken tur att ni hittade honom!
#4, ''fattar inte att jag blir nojig'', jag får panik när min ena råtta har rymt och bara vart bort i en 1 timma ungefär :P

#6: Jodå jag fattar att man blir nojjig. Men så otroligt nojjig.
Seriöst, har aldrig rökt så mycket och jagat så mycket i hela mitt liv tror jag. Och så känns det suveränt när muslingen hade katten och nio illrar i rummen bredvid. så lätt att de slinker ut under en dörr. Ja för det hade han gjort, men bara in i rummet bredvid som också är katt och iller fritt. Eller ska vara det i alla fall. Kattauslingen har smitit in ibland. Så visst. Jag förstod att jag skulle bli nojjig. Men inte exakt hur nojjig. Seriöst för inte så länge sedan skrek jag döda den om jag såg en mus och stod på närmaste högt ställe och bara skrek. Livrädd för dem.
Audiatur et altera pars