Musträff i Värmland?
I dag är det musträff i Stockholm. Och vi som inte kan eller vill slänga oss i väg för en spontan resa till huvudstan sitter hemma och suckar…
Men det är ju faktiskt möjligt att fixa träffar ute i landet också. Hur många skulle vara intresserade av att komma hit till Kristinehamn (eller nån annanstans här i närheten)? Nån gång i vår eller kanske till sommaren?
Jag vet att vi är några värmlänningar och närkingar (och kanhända även västgötar?) här på mus.ifokus och kanske är vi tillräckligt många för en träff. Naturligtvis skulle även musfolket från andra håll vara välkommet. Planerar vi långt i förväg kostar det stockholmarna 190 kronor att åka hit och hem med tåg. Göteborgarna får betala lite mer - 249 kr och västeråsarna 288.
Nån som vill ses härikring för en mus- eller smådjursträff?

190,- turoretur jag kommer…får vi kladdkaka ?
Bra initiativ Elyria! Det är så man får saker att hända! 

#1 - Nåt gott borde jag väl kunna åstadkomma i alla fall.
Morotstårta är min specialitet.
Morotstårta ?? *Sticker sniffande in näsan* Vem kan motstå morotstårta? Eller Värmland?
Vilken god idé (hihi) att resa runt i Sverige och smaka på lokala läckerheter!
Jag kommer. 

Men…tänkte om man är några som har bil här i Stockholm och vi är flera som vill åka, då kan man ju faktiskt samåka och spara pengar. Det är ju typ 26,5 mil och soppapengarna delat på antalet i bilen turochretur blir billigare än tåget.
#5 och skönare…
"Friare" framför allt. Och, ja, jag har bil. Och ja, jag kan ta med tre personer till (och möss också).
En av platserna är reserverad till axilur, om hon kommer med. Och en annan till Muszimba. Och den tredje… är halvreserverad… Blir den ledig hör jag av mig. 

Vad roligt att ni vill komma hit!
När vill ni komma då? Möta våren i Värmland? Eller redan under vintern? Eller vill ni vänta ända till sommaren? För mig går det bra vilket som - eller alla tre alternativen…
#7 Perfekt. 
/Anneli

# 8 slutet på mars kanske ??
om vi åker och det gör vi har vi plats för 2 till i bilen vi åker från stockholm.

Inga resor i Sverige kan jag planera in i mars. Jag är på andra sidan jorden då, närmare bestämt i Thailand.
#11. Och när kommer damen hem från Thailand då?
Möta våren i Värmland, gillar jag!!

Kommer hem den 29:e mars om allt går som planerat.

4-5 april - helgen före påsk - ok för oss
11-12 april - påskhelgen - kan inte vår familj
18-19 april - fortfarande påsklov, i alla fall här - ok för oss
25-26 april - ok för oss
2-3 maj - efter röda första maj - ok för oss
18 - 19 april tror jag passar mig bäst, eller helgen efter.

Jag kan allra bäst 18-19 april. Då har jag kommit hem, installerat mig och bländar inte lika mycket med min solbränna.
21 april sticker jag till Egypten en vecka. 
/Anneli

#17 - Är det ok att åka hit dagarna innan då?
#18 Det ska det vara, om min skada är snäll, så att jag orkar. Hoppas. 
/Anneli
#19. Hoppas jag med. 

Då tycker jag att vi säger 18-19 april. Ska vi rikta in oss på lördan eller söndan?
Ska det vara en SVEMUS-musträff? I så fall bör styrelsen informeras (har styrelsemöte nästa helg - går bra att ta det via mig, men bestäm då vilken dag!) samt att det ska vara alkoholfritt och öppet för alla SVEMUS medlemmar!
Vore jätteskoj! Räknar med att komma och hoppas då lånat till mig en bil med plats för 4 personer till. 

Helt ok för mig om det blir en Svemus-aktivitet.
För mig funkar både lördag och söndag. Ni som sagt att ni vill komma kan väl säga vilken dag som passar bäst för er.
Får man komma även om man inte är medlem i svemus då?

Martinc, varför skulle du inte få det? Men ett årsmedlemsskap i Svemus kostar 160 kronor. Då får man medlemstidningar och mycket annat trevligt.

Det klart du är välkommen, Martin!
Låter bra
så länge inget kommer ivägen så
Bestäm dag nu! Kanske är lördagen bäst?

Jag tänkte också föreslå lördan om ingen sa nåt annat.
Perfa! Är det 18 april?

Japp!

En norska mailade mig igår. Hon har varit inne på min mycket ouppdaterade hemsida och undrade om jag har möss till salu. Det har jag inte, men jag bjöd henne till musträffen och hon är intresserad av att komma.
Och då är frågan: ni som tänker er hit vet ni redan nu om ni kommer att ha till salu-möss med er? Eller nån annan kanske har möss som kan skickas med.
Jag funderar också på att bjuda hit andra som frågat mig om möss. Kanske kan det bli några nya musägare…
Bra att veta. Jag har troligtvis med mig några då… (fast vet inte än förstås)

jag kommer att ha med ett gang om att gå som det ska 

Är det nån av er som tänkt er hit som kan ta med en av våra C-killar när ni far tillbaka till Stockholm? För leverans till Stockholmare.
Hur långt innan ska man anämla att man vill komma? :)
och blev det ett "SVEMUS-träff"?
Får icke medlemar komma?
Kan man bli medlem där? Jag tycker det är så kronglig när man ska betala "över nätet" och sånt.

#36 - Det är bra om jag vet nån vecka innan hur många som kommer. Det är ju inte en bindande anmälan. Och om nån hör av sig samma dag och vill komma så säger jag inte nej (om det är inte överfullt här). Men eftersom vi ska vara hemma hos mig vill jag veta hur många vi blir. Om stolarna och fikat räcker till och så…
Det blev en Svemusträff. Men det betyder inte att det bara är medlemmar som är välkomna. Och de som vill kan väl bli medlemmar under träffen. Kan det inte lösas på annat sätt så kan jag ta emot pengar och betala via min internetbank.

# 35 vi kan ta med möss till stockholm.
# 36 vi fixa det om ni vill bli medlem i swemus 
Jag kommer definitift
Har blivit musägare nu
och ska melda mig inn i Swemus..
Jag kommer ta buss från Töcsfors till Karlstad..
hoppas bara det går buss som passar till Kristinehamn…
#39 de går ofta bussar mellan karlstad o kristinehamn 
=40 Jag kommer
kent ska vi ta min bil eller din bil? eller ska vi ta någon annans bil? 
#42 vi kan ta min bil "den lille gula" // kent
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
#43 hm… du vet att du skrev med älskarinnans nick nu va?
opppp i did it again
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
haha
nån mer som ska med o dela på soppan? 08--->Kristinehamn--->08
ska vi satsa på övernatta eller bila tillbaka på kvällen/natten
kollade avståndstabell… det är 277 km mellan 08 o Kristinehamn