Testat fota möss
Jag har verkligen jobbat med att försöka lära mig fota möss. Blir så avis när jag ser alla snygga bilder här inne på möss som ni andra har fotat.
Vart fortfarande inte nöjd med resultatet kan jag säga. Men vill i alla fall visa ett par av våra möss för er. Så ha lite överseende med bilderna är ni gulliga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nääääämen vilken tööööööt liten filur :D

#3: Tackar för berömmet.
Audiatur et altera pars
Tycker du lyckats bra med bilderna och rackarns söt är han också 

#5: Tackar, men jag fotade säkert två hundra bilder på flera möss, men jag det är dessa och ett par till som man överhuvudtaget ser att det är möss på :-)
Men lilla Nalle är en sötnöt han. ;-)
Men så har vi Japp som också vill visa sig lite :-) Ännu mindre nöjd med dessa två foton som kommr nu, men de var lite roliga så jagkan inte ta bort dem ändå :-)
Audiatur et altera pars

#7 Gah så söt! :D

va fina

båda två är helt bedårande

jättefina bilder!
#0 Riktigt bra bilder.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
väldigt fiina bilder

Tack vad snälla ni är.
Audiatur et altera pars
Ska du fotta några söta möss eller?

#15: Försöker du säga att mina möss inte är söta?
Nu vart jag ledsen på ögat här hemma. 
Audiatur et altera pars
vet att du i a f har några söta möss… 

hmm, du är inte snäll du. Vänta du bara tills vi träffas nästa gång. Då ska jag ta och stjäla din hund läääänge. Bara som straff.
Audiatur et altera pars
vaddå nästa gång? 

Jaaa, nästa gång jag träffar dig :-)
Audiatur et altera pars
kanske inte blir nån

Nu blir jag ledsen på riktigt. Vill inte du träffa mig igen? 
Audiatur et altera pars
nä, bara skämtar ju… inte gråta nu liten faxe 
klart du får låna min hund

så nu har jag torkat tårarna.
Audiatur et altera pars
man kan ju nästan tro att du tycker om mig

nåja, kan du inte ta foton på någon av de där söta mössen nu? hihi 

Joooo jag ska :-)
Klart jag tycker om dig. Uppskattar folk med humor och som är rakt på sak.
Audiatur et altera pars
Tycker om dig också. Du är en underhållande o bra berättare… dina ungar måste älska när du berättar sagor för dem… 
ser fram emot mera foton… tips: 1½veckas gamla bebisar är lätta att fotografera- de brukar vara rätt stilla

#27: Japp det gör de :-) De gånger jag ids göra annat än att läsa ur färdiga sagoböcker. Meehhhh, då måste jag ju vänta tills jag får bebisar som är så små. Och jag ville ju visa mina bebisar ju. Och de har ju liksom passerat den åldern redan. :-)
Audiatur et altera pars
Jättefina bilder, mkt bra underlag som kontrast tycker jag!

#29: Tackar. Det var snällt sagt.
Audiatur et altera pars

Om den där Japp vill göra dutchbebbar, så kan jag erbjuda en dutchhane!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
nyfis, vem är japp? stamtavleföräldrar eller zoomus?

#31: Vi får väl tala ihop oss och se vad som händer :-)
#32: Japp är en avkomma efter zooföräldrar. Hon kommer från Veronica. Kunde ju inte motstå henne, du vet jag och fläckar :-)
Audiatur et altera pars
Jag tycker bilderna blev jättefina! :)
Fina bilder!
/Anneli

Vad snälla alla är här.
Men ni får gärna komma med tips på hur ni tror jag hade kunnat få dem bättre. ;-)
Audiatur et altera pars
Lite bättre skärpa på vissa, men hur du lyckas med det får någon annan berätta 

Mvh Stephanie 

haha, ja att jag saknar skärpan vet jag. Men ja just den biten om hur sjutton jag får till den funderar jag fortfarande på. De är inte så samarbetsvilliga mina möss. ;-)
Audiatur et altera pars
det finns ett par Artiklar o trådar om hur man fottar möss… orkar inte söka å länka nu, sårri…
#36 Menar du rent tekniskt, eller bildkomponering?

#40: Gärna båda :-)
Audiatur et altera pars
jag har skrivit en artikel… amaira har skrivit hur hon gör när hon fottar möss (i en tråd tror jag)
#41 Oki, gör ett tappert lekmansförsök.
Tycker #2 var bäst vad det gäller komponering; musen syns tydligt (förutom att nosen är aningen suddig) och underlaget/bakgrunden både framhäver lilla pojken och gör att bilden "sticker ut".
#6 och #7 ger väldigt fin kontrast med svart/vitt mot rött, men personligen tycker jag övriga bakgrunden stör och ter sig dessutom väldigt blek i jämförelse. T.ex. något grönt i växtväg där istället tror jag hade kunnat ge ytterligare lyft. På bild #0 är det lite blekt grönt i hörnet som funkar rätt bra, men jag tror det hade varit ännu bättre med antingen lite skarpare klarare färg där, eller något helt neutralt i en och samma färg. Man undrar lite vad det suddiga där är.

#43: Åhh, tack så mycket för tipsen. Snällt att du ville ge kritik på de bilder jag lade ut.
Audiatur et altera pars

#45-46 Åh, så fina bilder!
/Anneli
Jättesöt liten Japp! Gillade speciellt #46.