Kort svans?
Hej alla!
Min ena musunge har en kort svans, ungefär som på en katt utan svans. Sådär trubbig, ni vet.
Kan det vara mamman som bitit av den eller föds vissa möss även dem utan svans?
Ungen är 2 v.
Tack

.. du har ingen bild? .. har aldrig hört att mamman biter av svansen på bäbisarna .. 

Jag ska skaffa en bild så fort jag får igång kameran, men han är jättesöt i alla fall 

Nu har jag fått en bättre koll på honom, som jag döpt till Trubbel pga den trubbiga svansen, och sett att han saknar sin ena bakfot och på andra baktassen saknas tårna.
Eftersom att han kommer från en mycket oseriös djuraffär och jag räddade hans mamma och en mus till därifrån när de var dräktiga, så kan det helt enkelt vara så att han överlevde när hans mamma åt upp hans syskon. Han blev "bara" av med svansen och sina tår. Antagligen resultatet av grov inavel…
Hans mamma, Mu-mu, fick ungarna endast 2 dagar efter att de kommit från de vidriga förhållanden som de vistats i i djuraffären, och jag antar att hon inte hunnit få upp näring osv. ordentligt i kroppen för att klara behålla ungarna.
I onsdags kom Millies kull, den andra honan jag räddade, och hennes bäbisar lever fortfarande *peppar, peppar!!*. Idag hittade jag henne, Mu-mu, Trubbel och alla bäbisar liggandes i sitt lilla bo i en enda mysig hög! De är så underbart söta och jag håller alla tummar och tår för att de ska klara sej, de små liven! Nu har jag ju preparerat honorna med näringsriktigt foder, vitaminer i vattnet, kattmat och äggpulver.