Sätta ihop, när?
Jag har hämtat mina två killar nu som precis har blivit kastrerade. Alltihop gick bra och de är pigga för de som undrar.
Frågan är nu, när kan jag sätta ihop de tillsammans med varandra, och när kan jag sätta ihop de med honorna?
Veterinären sa en månad…
Tacksam för svar!
Wow, har du kastrerat dina hanar. Berätta! Vart gjorde du det och vad kostade det? Hur gick till det till osv osv…
Du borde ju fått tillräckligt med information från veterinären. Antar att en månad tar det innan alla manliga hormoner går ur kroppen. En hane kan bli far upp till en månad efter kastreringen…
Anledningen till att jag kastrerade de var för att jag ville behålla de, men inte hade plats och tyckte att de kunde få gå med tjejerna i deras jättestora akvarium :)
De kastrerades på Upplands Väsby Veterinärmottagning. Jag lämnade in de på morgonen och hämtade de på kvällen. Tror att ingreppet tog nån timme eller så, och allt gick bra. När jag hämtade de på kvällen var de pigga och glada (eller nja, kanske inte så glada över att ha fått bollarna borttagna!) men de åt och drack som vanligt när vi kom hem. Tittade på de där bak och det såg bra ut.
Det kostade 510:- styck.
Jag frågade hur länge man skulle vänta och hon svarade bara "En månad iaf, det brukar det vara för hamstrar".
Så om en månad släpper jag ihop de med tjejerna, och jag hoppas att det går bra så jag slipper ha 378 olika burar i mitt rum.
Gud va bra det låter. Hoppas det går likabra. =D
Uppdatering: Båda killarna mår bra, de är fortfarande pigga och glada. Äter och dricker och klättrar och har sig. Såren ser bra ut.
Frågan är bara… just nu går de på tidningspapper, när kan man börja använda vanlig Toa-lätt?
#4 Jag skulle låta dem gå kvar på pappret ett tag till. För vara på den säkra sidan..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you