Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 496 ggr
Raja
0

Kan mushonor lagra sperma?

För ca en månad sen så rymde en av mina tjejer och flyttade ner till mina hanar. Jag blev naturligtvis rädd att hon blivit dräktig och höll koll på vikten. När hon inte gick upp antog jag att det var lugnt men nu har hon helt plötsligt fått en mage :/ När jag vägde alla för en månad sen vägde båda systrarna tre gram mindre medans denna tjejen nu gått upp nio gram.
Om hon är dräktig ska jag sätta henne själv då eller kan hon gå kvar med sina systrar? Dom har aldrig bråkat och sover alltid i samma bo.

axilur
0

Jag tycker att hon ska få gå kvar med sina systrar. De hjälper till att passa ungarna när hon tycker att det är jobbigt. Om det nu blir ungar. Nio gram ökning är rätt mycket, men det är en månad sen sa du. Obestämd

Jag vet inte om de kan lagra sperma eller inte. Hoppas på svar av någon mer kunnig.

/Anneli

Raja
0

#1 Ok det är ju bra att veta iaf att hon inte behöver bo ensam Glad

Dom är ganska små än allihop, antar att dom är svensktypade. Hennes systrar vägde 23 resp 24g och väger nu 26 resp 27. Denna tjejen har gått från 23 till 32g. Dom blir fyra månader om en vecka.

UlrikaD
0

Nämen hade du muslingar med? Det visste jag inte, då hade du ju kunnat säga hej till mina tjejer när du var här.Flört

Raja
0

#3 Japp och här blir nog fler verkar det som. Hon ser ut som hon har två puttekulor på sidorna Obestämd Var nog lika bra att jag missade dom annars hade jag nog varit kvar hos dig än Tungan ute

UlrikaD
0

Man vet aldrig.Skrattande Får väl se ifall det blir (oplanerade) bebisar hos dig nu då. Vad är det för färger och hårlag på föräldrarna. Lite OT men jag kan ju inte alls svara på din fråga så jag ställer egna istället.Flört

Raja
0

Ingen fara alls. Oplanerade bebisar är ju också bebisar. Alltid lika spännande att se vad det blir Glad
Mammans färg är jag osäker på men tror hon är champagne even. Pappan är antingen svart tan even eller choklad tan even satin.