Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 775 ggr
felicia091
0

Han möss som parar sig

Idag så satte jag ihop två bröder med en annan han mus det såg ut att gå bra tills den ena musen hoppade på dem andra mössen. Först så trodde jag att dem bråkade eftersom att det var bröderna som var på Luckys revir men sen så såg jag att han försökte att para sig med dem den ena musen säger till men men den minsta brodern låter lucky att para sig men han. Är det någon som vet varför han gör så

Mymlan
0

Dominans handling, talar om vem som bestämmer här..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Drawich
0

Det är en dominansritual.. Dom visar Lucky att här har du inget att säga till om.. Tror inte det är så farligt om han inte säger emot men säger han emot kan dom döda honom..

felicia091
0

Okej men då var det väl det som jag trodde. Men varför visar dem sin dominans genom att para sig med dem. Kommer han att sluta med det?

Drawich
0

Jag är inte hundra på vrf det är så.. Nästan alla djurarter jag haft har gjort på samma sätt. Honor som hanar..

Jag brukar aldrig våga låta dom fortsätta utan säger till dom och/eller särar på dom beroende på vilken art.. Min systers hundar gör så och det har slutat i blod många ggr men hon vägrar fortafarande inse allvaret..

Min teddy gjorde så emot angoran en gång.. Blev vansinnig på henne men innan jag hunnit fram och säga till henne så hade hon slitit loss en ulltuss ifrån angoran.. Tur att dom har så tjock päls! Dom får inte träffa varandra längre.. Teddyn är alldelles för dominant och aggresiv och jag vet inte hur jag ska få ner henne på jorden =/ Gjorde felet att skämma bort henne som liten eftersom hon var för ung och alla trodde hon skulle dö..

Grodan
0

man kan också översätta det till mobbing. den hanen som blir riden på blir helt klart nertryckt och mår mkt dåligt - han skall inte behöva bli plågad av sådant beteende, så den som rider bör säras från gruppen

honor rider vanligtvis inte på varandra på ett "mobbat sätt"…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️