Fredag
äntligen fredag.. jag har gjort rent alla burar och gett dom några ringar som innehåller massa c-vitamin det var special anpassat till alla gnagare så jag ger det både till mössen och till min chinchilla, och nu håller jag på att tina köttbullar och kokar makaroner till dom en riktig fredags middag blir det och lite senare ikväll får dom smaka på fläskfilé ska ta en bit innan vi lägger på massa kryddor och så .. ska man steka den eller kan ma ge den rå?
och till efterrätt blir det lite bär och grönsaker och frukt :)
lägger ut en bild på min Chinchilla också som heter Cornelia men jag kallar henne för Nea :)
oj, den var ju nästan söt… 
nästan
.. hon är ju hur gullig som helst ju :D

men inget slår mössen eller vad säger du ??
(jag tycker att min Nea är sötare än möss :) )
nä, jag tycker inte något slår möss…
annars är ju smaken som baken… 
hahaha .. ja det är verkligen olika vad man tycker.. jag tycker ju att mössen är gulliga men min chinchilla är ju helt underbar :D

Jag tycker att Nea är söt för att vara en chinchilla, men möss är mindre och får lättare plats i handen än Nea. ALLA djur är söta på sitt sätt.
Här har vi haft en tripp till veterinären allt gick bra.. Filmfantaster som vi är här så passade vi även ta hem lite dvd filmer konsum hade på rea t ex 89:- 2 st för 99:-, i o f kan vi ej se dvd än då lilla skrutt tv:n på 14 tum ej tar emot dvd:n men vi får hem en ny beg tv i morgon som vi hämtar kommunalt med pirra ute i Alvik.
Chillor har jag haft ur gulliga djur.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

OT
Fy tusan vad kallt det har blivit….jag fick ha vinterjackan på när jag gick till snusket och köpte chips
Var tog hösten vägen?

jaaa.. fy va hemskt fort det gick..det var ju knappt höst i 2 veckor sen kom snön … undra hur lååång denna vinter kommer bli :/
vad är snusket för något?

Här blev inte fredan riktigt som vi tänkt oss. Jag hade semester torsdag-fredag och fredan hade vi planerat familjeritt på islänningar. Men det blev inställt för det gick inte att få i broddarna… Hästarnas skor var för nerslitna.
I stället för ridning fixade vi med musregistreringar, gjorde en halloweentårta och satte oss sen ner och gjorde musleksaker. Inspirerade av lothus fina terrarium och Grodans tankar om hängmattor plockade vi fram lite allt möjligt. Sonen fick offra en fleecetröja, ett för litet trähjul blev itusågat. och vi fick nytta av mycket sånt som sparats "utifallatt".
Bilden visar terrariet. Det är ännu inte bebott men när vi fixat klart ska några tjejer få flytta in. Det vi fixade i går är ställningen för vattnet och hänggrejen i taket. I den hänger också en fleecetunnel som inte syns så bra mot den röriga bakgrunden. Husen har dottern gjort i slöjden.

En sån oerhört trevlig bur det blev av terrariet! Nu blir mössen lyckliga!!

Oj så fint ni har gjort!!!
superhärligt terrarium…
det känns som om man ska samla alla burbilder i en tråd… vi hade en förut… man får så mkt inspiriation när man ser hur andra gjort…