Bebbar i jkg
Hej! Jag planerar att utöka min flock och letar efter seriösa uppfödare runt Jönköping. Vill ha mössen till sällskap därför är temprament viktigare än färgning, stamtavla m.m.
Finns det några där ute som planerar eller har kullar nu? Mest intresserad av satin och fläckiga, siames eller burimeser men vissa andra färger kan med gå bra.. Tycker om både lugna gosiga tjejer och sådanna med lite fart i som gärna leker och busar hela dagarna/nätterna..

Kan du lösa det med transport ifrån Göteborg till Jönköping så har jag massa goa bebisar till salu.
Kolla in på min hemsida under MÖSS.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Jag kommer att passera Jönköping fredag och söndag nä'sta vecka. Har en del till salu, kika på Vattnadaltrådar under till salu.
En underbar blue agouti farbror, om du vill ha bra temperament, siameser finns hanar och en hona, agouti och argente engelsktypat korthår kanske…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 Jo jag har kollat in dina möss innan man jag är inte 100 på att jag kan fixa transporten tyvär =/
#2 Hanen verkar helt underbar men han är över 2 år(?) Jag såg inga siames färgade på din sida.. Har du inte uppe alla mössen där?
http://www.nattfrostens.se/vattnadal/
Vilka av dina är kvar och du har hemma? Hittade rätt gamla inlägg med dina möss men jag vet inte riktigt vilka som är aktuella.

Min hemsida är pinsamt dåligt uppdaterad. Jag kan putta trådarna jag har här, så att de kommer upp och blir lätta att hitta!
MVH Elin
Okay tack!

Båda trådarna börjar med Vattnadal i rubriken!
MVH Elin
Har en fråga med om under den karatäns tiden innan man kan släppa ihop nya möss med sina gamla.. Kan honan vara själv då och hur lång tid är den kortaste man kan ha karatän för att det ska göra någon nytta?

40 dagar bör man ha karantän, eller i alla fall 4-6 veckor.
Jag brukar försöka skaffa 2 honor samtidigt, så att de slipper sitta ensamma.
MVH Elin
Honor ifrån samma ställe kan gå ihop under karatänen även om de inte suttit i samam bur innan eller?
Honor ifrån samma ställe kan gå ihop under karatänen även om de inte suttit i samam bur innan eller?