Tips på inredning
Jag riskerar kanske att framstå som en dålig moderator nu, men jag har sökt och sökfunktionen visar ingenting 
Jag tänkte leta lite tips på inredning till ett större akvarium. Jag är lite sugen på nåt typiskt "terrarium"-inspirerat, med växter och så. Kanske mossa när den tiden kommer. Men hur gör man sånt bäst? Jag är ju lite rädd att saker ska mögla om man har jord osv. Hur förebygger man sånt?
Nån som gjort nån riktigt läcker inredning till sitt akvarium/terrarium och som kan berätta hur h*n gjorde?
Pleeease 

Mvh Stephanie 

tänker på kastrullis skogsburar… även lothus1 o terato mfl har inrett skogigt… i ssåhär bor våra möss artiklarna borde det finnas…
Utifrån mina erfarenheter skulle jag säga att jord inte hinner mögla innan det är utspritt över typ hela buren.
När jag har skog/naturtema till mössen brukar jag ha vanligt bottenströ först, och sen ett "täcke" med mossa över. Det är kul att gräva i. Eller så gör jag en grotta av stenar med mossa i och runt. Det brukar få ligga kvar faktiskt.
När jag har jord brukar jag ha det i en större kruka eller bunke bara, så får de gräva som de vill i den. Brukar inte ha det som bottenströ sas. Ibland har jag en blomma i krukan också, men den är ju borta dagen efter, heh.
/Anneli
Vad är det för jord man bör använda till musarna?
Vanlig blomjord har jag använt.
/Anneli
Okej. :)
jag tror jag testade blomjord för 100 år sedan men tyckte de va för grisigt o blött
den här tråden är underbar: Halt o Lytt´s nya lya

#8 Aj löv it!
#7 Oj, jag tycker tvärt om. Eller först är det lite fuktigt, men när det torkar verkar det inte alls lika kul att gräva i.
/Anneli
men är inte halva grejen att det ska vara kul att gräva i?
Jo, jag menar att jag gillar när jorden är fuktig, och inte när den är torr. För att det verkar roligare att gräva i fuktig jord. Tycker den är för lite grisig och blöt, liksom.
/Anneli
Jag har använt glasburkar som jag grävt ner i toalätt-spån blandningen så att det blir som små undergjordiska grottor som är mer säckra att vara i.. Mina möss tycker om dom iallafall.. Vet inte om det är det du menade men det ger lite "nartuligare" stämning där man kan var och sova under "jorden" med.. Fick idéen för att mina möss alltid ville sova under huset istället för i det så dom grävde ner sig inunder och tryckte upp det..
Annars har jag väldigt budgetinspererat bara.. Tagit kartonger oxh tyg för att ge en mer terrarielock.. Har fyllt väldigt mycket utrymme men snart flyttar dom in i en dubbelt så stor "bur" så det blir mycket att inreda =)
#8 + 9 Oj oj oj! Tackar :) Känns väl som att det är dags att uppdatera, suck.. var tar tiden vägen? Så här ser det ut nu!
Wooooow! Större bild!
Jag vill se närmare!

Mvh Stephanie 

HÄR ser du bilden större