Aby och Abybärar kull
Fått en underbart söt kull som aby och abybärare.
Dom är bla efter min grymt fina import hane som är chinchilla bandad satin.
Här kommer nog både bli långhår och korthår i denna kullen.
Jag har en stor förkärlek till vita satinmöss,så ni kan ju bara gissa vilken som kommer stanna kvar här hemma?
Här är en äldre son till samma hane som är pappa till kullen ovan.
Trots jag har gott och snygga pojkar här hemma kunde jag inte motstå att spara även denna snygga abykillen
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Oohh så söta de är!! Och den äldre grabben på sista fotot är ju helt hänförande bedårande.
Jag är också svag för vackra satinmöss.
Attans, jag som tittade på fotona innan jag läste och tänkte hojta till om att jag ville ha en vit satin :P Lika bra då du ändå bor i fel ände av landet!
Men om någon av de ljusa är en abby hona kan nog transport lösas på något sätt!

Dom ljusa är banade dove,men väldigt bleka sånna.Båda dom två är flickor:-)
Vill du bara ha Eng vit satin KH så har jag någon sådan hona tiill salu
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

ja letar svartvit snäll hane

Och det ska tvunget vara en svart/vit aby?
//Malin

Kanonsöta :) kommer de ljusa få röda ögon?

Japp,dom är dove och dom har röda ögon.
//Malin

Ska tillägga att det är bara en av dove bandade flickorna är satin(för en snabb titt för några dagar sedan trodde jag både var satin,men så är allså inte fallet)
//Malin
jag borde såååå bo i sverige

finns de nån mörk hane då .. ved vitt i ^^
Bedårande!!!

Tyvärr är dom bandade (som är choklad)honor,det är enbart den enfärgade chokladen abyn som är en hane.
//Malin

Dutchen med hopväxta kindfläckar skulle kunna vara något för mig, oavsett kön. Fast jag är ju egentligen inte förtjust i att blanda in abby…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#13 "Dutchen med hopväxta kindfläckar"
Sista bilden på ungarna, längst ner till höger? Eller?
/Anneli

Japp!
MVH Elin
Wow!
Den var sötast, tycker jag.
/Anneli

Här kommer lite nytagna bilder.
Här är flickorna :
(Alla flickorna är abys,men har inga synliga virvlar på ovansidan)
Och detta är dom två pojkarna :
(Den vita är abybärare och chokladen är aby med stora synliga virvlar)
Här är en annan söt aby bärar hane ifrån en annan kull som oxå fick vara med på bild :
Och här är en aby kull som är några dagar gammal :
//Malin

Vattnadal:
Ska jag hålla undan henne åt dig ? 
//Malin
2:an och 5:an bland tjejerna i inlägg 17 var bara så söta :o) Är dom otingade? I så fall är jag intresserad.

Jo…dom är otingade..
//Malin
#20 Pm:ar dig :)

#18 Jag funderar gärna lite.. Är lite sugen på den vänstraste i nästa kull annars…
MVH Elin

#22 Där kommer bilder på dom igen när dom blivit lite större 
//Malin
Vad heter den här färgen? är det rubin ögon? är det satin? Förlåt för mina dumma frågor, men jag är så nyfiken.
Jag som har suttit och drömt och möss hit och dit, färger och hårlag. Men helt plöstligt sitter jag med fullt hus, 5 pygmeer :)

Hon är en supersöt Dove bandad satin och ja dom har röda/rubin ögon.
//Malin

Men Åsa, ska du skaffa möss?
#26 Nej inte denna gången men det lär bli en bur här med ett par honor vad det lider 

Fler uppdaterande bilder 
//Malin
OMFG vilka charmiga dutchar!!!

Ja,dom är jättesöta och jätteroligt tecknade 
//Malin
får man se lite vuxenfoton nu?
förresten borde du tävla i marsbebisen m någon söt musing
Ja, tävla! 
/Anneli

Lite uppdaterande bilder på bebbarna.
Först ut är en KH abytjej:
Här kommer en LH abykille som mest vill visa sin fina rumpa.
En KH aby kille som är min favvis 
//Malin
jättesöta! dutch är så jäkla härlig teckning!
Vilka härliga muslingar!! Så söta!!

jättefina!

Verkligen jätte söta! Älskar dutch, så mysig och härlig teckning precis som Grodan sa. 
Malin kan inte du komma på Värmlandsträffen me massa musar?

När och var är den?
Måste flika in här att den LH aby killen ovan även är en lockig kille,det syntes mkt på han som liten…och nu har jag fått en halvsyskon kull till honom där det oxå finns en del lockiga LH aby bebisar:-)
//Malin

Kan tänka mig att släppa den LH lockiga Aby hanen i #33 om någon är intresserad.
//Malin
Träffen är den 18/4 i Kristinehamn

Jag har 25 mil dit och det är i mesta laget…
//Malin

Det kanske är nån härifrån som ska dit?
//Malin