Bebismage

Grattis =D

Va roligt för dig .. vem är pappan?

Oj Vad hon såg tjock ut.. Blir kanske många bebbar? Eller är det att hon är så liten så att det ser "värre" ut än det är?

Åh vad gosigt, lycka till! 

Tack för hjälpen med att lägga in bilderna 
#6 Tack :)
#10 Det är nån av brorsorna Castor (choklad tan even skh) och Calisto (svart tan even kh) som tjejen rymde till en helg för en månad sen 
#13 Detta är mina första egna möss så har inte mycket annat att jämföra med. Hon väger ca 26gram "i sig själv" så hon är väl ganska normalstor för en svensktypad tjej på fyra månader? Men klart magen känns jättestor när man jämför med hennes systrar 
Det är ju definitift bebisar där i! :)
Hälsningar Malin

#11 Ser verkligen ut som några går omkring inuti henne. När är det beräknat att hon ska ha?

#18 Den 11-13 mars typ
Hon blev parad nån gång under helgen den 20-22 februari men har blivit nån fördröjning. Så nu är det bara att hoppas att ungarna kommer snart för jag tror inte magen kan bli så mycket större 
Hon är ju väldigt sen då! =o Det är inte bra.. Hon verkar må bra för övrigt eller?

#20 Hon har snarare "försenat" sig själv 
Mår jättebra i övrigt 
Jo men ändå.. Det är ju som vi människor skulle vara gravida i nästan 13 månader om man räknar ute hur mycket över hon gått =p
Är det verkligen hälsosamt? Säker på att inget gått fel? Läste om någon sjukdom på råttor som gör att dom är dräktiga väldigt länge men dom rosslar och sånt då..

#23 Vad jag läst mig till kan möss (liksom råttor, rådjur, elefanter och en del andra djur) "förtröja" sin graviditet om dom av nån anledning känner att det inte passar just nu. Det kan t ex bero på stress, matbrist eller väderomslag. Det som händer är att honan blir befruktan men fostren utvecklas inte. När honan känner att "nu passar det" så flyter dräktigheten på som vanligt 
Aha okay.. Jag kan typ inget om avel hos möss.. Planerar inte att skaffa egna bebbar än på länge om någonsin så =)
Enligt mig ska man ha arten minst en livstid (alltså djurets livstid) innan man börjar tänka på avel.. Så att man vet hur bebisarna är, man vet hur dom vuxna är och man vet hur seriorerna är så att man kan hjälpa dom man säljer djuren till=)

#24 Om man inte frågar får man ju inget veta. Låter som en väldigt bra inställning :)
Nee det är sant=) Man lär sig nåt nytt varje dag!

Höhö, hon är nog inne på sista dagarna nu. 
/Anneli

#30 Hoppas jag verkligen annars är nog risken stor att hon inte kommer in i huset