Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 685 ggr
Raja
0

Bebismage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har konstaterat att min Pandora väntar smått. Var väl tanken så småningom men hon tyckte tydligen att det var dags nu Obestämd
I vilket fall som helst är det spännande och välkommet Skrattande
Här kommer lite bilder på tjejerna och magen, som växer varje dag.

Första bilderna är från den 21:a.

Raja
0

Magen iFokus Tungan ute

Raja
0

Päronformen

Raja
0

Så några bilder från idag.

Raja
0

Lite baktung

Raja
0

Lite trött

Drawich
0

Grattis =D

Raja
0

Systerhög

Raja
0

Storasyster Io till höger Tungan ute

Raja
0

Lilla fina rumpan

Pimu
0

Va roligt för dig .. vem är pappan?

Raja
0

Lite knöligt ser det ut :)

Raja
0

"Får man komma upp?"

Drawich
0

Oj Vad hon såg tjock ut.. Blir kanske många bebbar? Eller är det att hon är så liten så att det ser "värre" ut än det är?

Raja
0

En sista suddig bild på tjejorna som tyckte det var en bra idé att sno lite nackhår och boa i luvan Kyss

MP160
0

Åh vad gosigt, lycka till! Skrattande

Raja
0

Tack för hjälpen med att lägga in bilderna Skrattande

#6 Tack :)

#10 Det är nån av brorsorna Castor (choklad tan even skh) och Calisto (svart tan even kh) som tjejen rymde till en helg för en månad sen Obestämd

#13 Detta är mina första egna möss så har inte mycket annat att jämföra med. Hon väger ca 26gram "i sig själv" så hon är väl ganska normalstor för en svensktypad tjej på fyra månader? Men klart magen känns jättestor när man jämför med hennes systrar Flört

enbartmalin
0

Det är ju definitift bebisar där i! :)

Hälsningar Malin

UlrikaD
0

#11 Ser verkligen ut som några går omkring inuti henne. När är det beräknat att hon ska ha?

Raja
0

#18 Den 11-13 mars typ Tungan ute Hon blev parad nån gång under helgen den 20-22 februari men har blivit nån fördröjning. Så nu är det bara att hoppas att ungarna kommer snart för jag tror inte magen kan bli så mycket större Foten i munnen

Drawich
0

Hon är ju väldigt sen då! =o Det är inte bra.. Hon verkar må bra för övrigt eller?

Raja
0

#20 Hon har snarare "försenat" sig själv Flört
Mår jättebra i övrigt Skrattande

Drawich
0

Jo men ändå.. Det är ju som vi människor skulle vara gravida i nästan 13 månader om man räknar ute hur mycket över hon gått =p

Är det verkligen hälsosamt? Säker på att inget gått fel? Läste om någon sjukdom på råttor som gör att dom är dräktiga väldigt länge men dom rosslar och sånt då..

Raja
0

#23 Vad jag läst mig till kan möss (liksom råttor, rådjur, elefanter och en del andra djur) "förtröja" sin graviditet om dom av nån anledning känner att det inte passar just nu. Det kan t ex bero på stress, matbrist eller väderomslag. Det som händer är att honan blir befruktan men fostren utvecklas inte. När honan känner att "nu passar det" så flyter dräktigheten på som vanligt Glad

Drawich
0

Aha okay.. Jag kan typ inget om avel hos möss.. Planerar inte att skaffa egna bebbar än på länge om någonsin så =)

Enligt mig ska man ha arten minst en livstid (alltså djurets livstid) innan man börjar tänka på avel.. Så att man vet hur bebisarna är, man vet hur dom vuxna är och man vet hur seriorerna är så att man kan hjälpa dom man säljer djuren till=)

Raja
0

#24 Om man inte frågar får man ju inget veta. Låter som en väldigt bra inställning :)

Drawich
0

Nee det är sant=) Man lär sig nåt nytt varje dag!

Raja
0

Idag är hon enorm! Tungan ute Hon har gått upp till 42 gram. Var dock inte lika pigg på att komma ut idag som vanligt men det kan ju bara ha varit dåligt morgonhumör Flört

Raja
0

Lilla hårbollen :)

Raja
0

Övning i grodsim? Oskyldig

axilur
0

Höhö, hon är nog inne på sista dagarna nu. Skrattande

/Anneli

Raja
0

#30 Hoppas jag verkligen annars är nog risken stor att hon inte kommer in i huset Tungan ute