ledsen
varje ord gör ont att skriva… både i själ o händer
jag är hemma idag från jobbet… jag har ett tungt jobb med mkt lyft av tunga saker o mina händer säger nej nu
så framtiden ser jätteljus ut… *NOT*
hur lever man utan händer?
Jag vet hur det är med ont i händer (& armar),
har en sån dag idag men jag har turen & är ledig
Stackars Grodan 

Mvh Stephanie 

tröst kramar dig Grodan
Usch, stackars. 
/Anneli

Man måste lära sig att leva med det, om man inte ska bli bra. Man får upptäcka vad man kan göra, hur tätt man kan göra, hur länge man måste vila etc. Sen försöker man hålla det, så att man fungerar.
Jag väntar på akupunkturtid igen, och har alltid på mig handledsvärmare eller ortoser, och det fungerar hjälpligt. Har lärt mig att aldrig göra fler än 3 saker som är "dum" varje dag, och att när jag jobbat några dagar i rad måste jag ta en dag utan dumma saker alls, helst, för att komma ikapp.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Tack!
#5 jag har ju klarat mig bra tills nu… bära kakel, klinker, stora maskiner, stora säckar med cement o bruk, byggsopor mm blev dock för tungt för mig…
Är sjukskriven 2 v nu o tror inte att jag kan fortsätta jobba inom branschen.
Så, någon som har ett jobb? Det är rätt billigt att ha mig anställd den första tiden då staten ger bidrag.
#5 vad söker du för jobb grodan? inom vad lixom?

Usch din stackare. Lider med dig. Även om det inte hjälper dig det minsta.
Men jag förstår att det känns för jävligt för dig.
Kramar om så här över cyberspace
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#7 det mesta… som inte kräver utbildning förstås
sökte ett jobb på Hemglass idag - sökt förut utan att få svar, så det är inget jag direkt tror på så jättemycket
#8 klart det gör… hjälper massor
tyvärr påverkar detta mitt humör något fruktansvärt så jag är jäkligt sur o tvär
#9 ah..tyvärr kan du nog inte ha ett fysiskt jobb annars hade jag kunnat fråga pappa

#9: Jag hade blivit mer förvånad om det inte inverkat på ditt humör. Klart som sjutton att man blir sur och tvär. Du har ont och hela livet ställs på ända då du inte kan jobba.
Usch, önskar jag kunde trolla bort det onda.
Kram igen, det kan du i alla fall itne få för många av nu.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#10 näe, det är nog slut med sådana
jag är för klent byggd genetiskt för att klara av att bära tunga saker hela dagarna
#11 kram sötnos! åh, kan du inte trolla snälla
#12 jag trodde nog det tyvärr. Annars hade jag kunnat försöka ragga jobb där.. Men tyvärr är alla jobba i sverige tunga… :( som jag försöka fixa alltså :D
#13 det är för jäkligt… jag vill ha aktiva jobb, röra på mig, få frisk luft… nåja
#14 jag vet hur det är på ett sätt….jag har dock inte problem med fingrarna ännu men tyo resten av skelettet pga min grova grova skolios
#15 just det… bläh, vill inte byta m dig… men du klarar av att jobba… hur gör du när det är något du inte kan/får göra men jobbet ev kräver det?
Efter att ha haft min skolios grov sen jag var 11 (är nu 25) så har jag vant mig. opererades första gången som 13 åring efter 2 år i korsett… Sen vänjer man sig..
Jag har så mkt jag inte får göra men samtidigt kan en nysnign sabba de få fungerande musklar jag har kvar i ryggen..Så jag bryr mig inte….Har jag normal förkylning men hosta så är jag sjuk ett par dagar med "muskelspasmer"… :P
Man vänjer sig
det skulle jag inte säga gäller ALLA människor…
men det är nog skillnad när man levt med något hela livet…
Sant sant :D
Du får söka som personlig assistent.
Det bästa jobbet jag haft. Funkar med mitt eget handikapp(som inte är så hemsk)
Får ha med hunden på jobbet. Lie för lugnt ibland men det är rätt skönt det med.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
PA är det enda som det söks många av här i 08… men det kan innebära tunga lyft o så, så jag vet inte

Men det varierar ju så väldigt vad en person i behov av en PA behöver för typ av hjälp. Och det är oftast väldigt anpassat i hemmet så att man faktiskt inte ska behöva göra tunga lyft.
Fungerar personkemin tror jag du skulle kunna trivas ypperligt som PA.