snuvig?
hej! jag har haft mina två små sötingar sen november 08 och de har mått bra och så… men för några dagar sen börja en låta lite täpt eller snuvig, ja som om det var täpt eller nått och de håller på ganska länge men ibland slutar det men kommer tilbaka efter en stund. Jag undrar om hon ska göra det eller om hon är sjuk, men hon är ganska pigg på så sätt men jag undrar om jag kan göra nått åt det.Så frågan är om ni känner igen det här eller vet vad jag ska göra?
Om möss låter som det vi kallar "rossel" så är musen sjuk av någon bakterie el virus. Du kan hjälpa musen att bekämpa sjukdomen genom att mata den extra nyttigt med råvaror (ej halvfabrikat, kokt osv). Grönsaker som ärtor, majs, avocado, broccoli, blomkål, spenat, grönkål mm är jättenyttigt som det är att ge till mössen. Även små mängder av kött och fisk.
Blir musen inte bättre bör du uppsöka veterinär för provtagning och ev medicinering.
oki, men det är rosselliknande, friska möss låter ju inte… 
#3 bara för att gnälla nu…. ;) Men när jag förklarade för barnen (på mitt jobb/dagis) utklädda till möss (för en föreställning) att möss är tysta vanligtvis trodde dom mig inte. Så möss kan satan låta bara dom är på det humöret ;D
#4 Nä, man får ju lära sig att dom går omkring och piper… 

Mvh Stephanie 

Mina möss är knäpptysta om det inte är något fel.. Eller man hör ju deras tassar springa runt och gnagade ljud och de men inte själva musen =p

jaa, de låter ju men nu låter de inte lika "snuviga" eller vad man nu skulle säga 

när det är "kärlek" på gång kan det ju pipa som bara fasiken när damerna är vrånga 
Annars är det tyst och lugnt (ja förutom när de får för sig att möblera om (hälst mitt i natten).
Ang snuvan så håll koll hur det låter när den andas, det låter som början på symptomen min gamla kille hade när han fick mycoplasma (elle h ade väl det liggande länge, men så började det när det bröt ut på allvar)
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/