Helgen
Hur har eran helg varit?
Min har bestått i att plocka i allt som fanns i föräldrarnas bostad. Samt att jag varit och kikat på en bostad, säger bara hmm, mörk rosa skåp luckor i köket *fy gräsligt*
Sedan höll jag på drukna i alla frimärksalbum o lösa frimärken som fanns. Var i sthlm köper upp frimärksalbum och frimärken?
Sedan följde det med 2 siameser med hem, tack Axilur att du tog hand om dem. Men även en svart hona från TantSelma kom hem - Svarta Sara.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Gillar du dem?
/Anneli
helgen här var tyvärr skit… sjuk, feber bläh
#1 Har ej plockat i dem än, var allt för trött när jag kom hem men de höll på gnaga sig ur hinken på bussen från Norrtälje - Rimbo.
Min helg har varit skitbra och skitdålig i ett. Trevlig blandning.
#3 Oj! Rastlösa tjejer… Men det gick bra ändå?
/Anneli
#4 Det gick bra, upptäckte deras hyss i tid, de gillade ej mina små duttar på nosen så fort de försökte gnaga hålet större.
#5 Tur det. Haha, nej, det brukar inte vara så poppis. Men vad gör man inte. 
/Anneli
#6 Nu sitter de med Svarta Sara det verkar gå bra..

Min helg har varit bra förutom att jag satt på ett flygplan i typ 12,5 timme totalt. Har gottat mig i soliga och sköna Thailand i 3 veckor och stapplade innanför ytterdörren i går kväll vid 19:30 efter 22,5 timmes vakenhet och 21,5 timmes resande totalt.
#2 stackars dig… krama-synd-om-tycka***
#8 fotobevis på resan? har du brännt näsan?

Näsan lite bränd men bra igen. Även bränt mig i pannan, mittbenan i främre delen av hårbotten då jag haft Pippi-flätor och en pytteliten fläck på vänster axel, annars inget.
Ska fixa över bilderna i morgon till datorn från kameran.
var det inte tråkigt att vara hela 3 v i taijjland?

NÄÄÄ, sakna bara djuren. Det var inte bara sol, bad och god mat som gällde. Vi snorklade med hajar, havsormar, pappegojfiskar, flygfiskar, nålfiskar och även "Nemo"-fiskar. Har även gått i Leonardo DiCaprio´s fotspår på Ma Ya Beach där filmen The Beach spelades in. Shoppade även kläder som Ed Hardy, Billabong, Diesel för typ 50-60 spänn styck(justa kopior).
bra dä

Hade växlat 15000 och har nu idag växlat tebax de jag hade kvar å fick 1150, så jag har inte snålat som den småländska jag egentligen är.
1 middag ute med 1 varmrätt & 1 Singa(thaij-öl) gick på typ 25-40 spänn per person, men i thaijpengar var det typ 100-150.

Jag har precis kommit hem från en kryssning till Åbo. Åkte med min dotter och tog med syrrans två tonåringar oxå. Har vart en lugn kryssning. 
#15 God mat?
Varit full rulle nonstopp.
Fredags slängde jag in katten hso grannen och drog till sthlm med råttor, illrar och hunden.
Lördag morgon blev jag hämtad och körd till stationen med flera kg kattmat som skulle skänkat till katthem i malmö.
5 Tim senare anländer jag till malmö där jag lämnar av min ena iller hona på avel hos en uppfödare. Lika så en hamster som liftat med. Hämtade upp två nya hamstrar som skulle till sthlm.
Vänder till klippan ca 2 tim bort. Hälsar på uppfödaren absinthe och hennes råttor. Där lassar jag av lite råttor och får med lite nytt. försöker test para en av mina tjejer med hennes, men det verkade inte gå så bra på den korta tiden.
Söndag morgon beger vi oss till krisitanstad för att besöka fireant. Får med pygmemöss, svarta vandrande pinnar, väsande kakisar. Tillbaka till klippan. Packar ihop allt. Åker mot malmö.
Absinthe fick en stor bur från min syster och en mindre. Så åker hon hem och jag stannar en timme. Hämtar min iller från aveln och beger mig med tåg till växsjö.
Där byte till buss mot virserum. Hälsade på Råttuppfödaren Ladyinred.
Äter våfflor och ser på tv. Tar det lite lugnt.
På måndag morgon åker jag med buss till hultsfred där jag byter till tåg. Hoppar av i linköping. Lämnar av råtta. Hoppar av i norrköping i ca 2 tim. Lämnar av råttor till sodas och sorklands. Hämtar en grabb.
Äter och kissar hund. Sedan vidare mot sthlm där jag lämnar av det mesta på centralen under en timme.
Sedan var det äntligen raka vägen hem.
Med extra hem kom pygmemöss, vandrande pinnar, väsande kakkisar, råttor, igelkott. Men pinnarna och kakerlackorna ska till sthlm senare.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#16 Japp vi käkade gott, men å andra sidan tycker jag att all mat som man slipper laga själv är god ;-)
#18 ah, fast jag är dökär i buffé på båtar… mums…