Varför så mycket engelska?
Jag förstår inte varför det skrivs så många inlägg på engelska nu?
Okej att det kanske är fler än de som behärskar svenskan som är här inne, men de som klarar av svenskan borde ju kunna ta och skriva på svenska också.
Ser jag ett inlägg som är på engelska så orkar jag helt enkelt inte läsa det. Det finns ju dessutom antaligen flera medlemmar här inne som inte klarar av engelskan.
Så alla som behärskar svenskan kan väl börja översätta de som de skrivit på engelska? :)
Vi skriver engelska inlägg för att det finns folk som inte är svenskspråkiga på detta forum.
Ja, det har jag ju redan förstått. Men varför kan ni inte göra så att svenskarna förstår när det är en svensk sida?
Man kan ju alltid skriva både på svenska och engelska men det är dubbelt jobb då..
Det är ju ändå enormt lite engelska trådar tycker jag men tanke på dom personerna som itne förstår någon svenska.. Använd något översättningspogram kanske eller fråga vad dom engelska handlar kanske någon kan sammarfatta tråden?
Men det är ju fortfarande en svensk sida? Så är ju inte så himla konstigt att det är mer svenska trådar än engelska.
Men tycker iaf att svenska personerna som skriver på engelska kan ta och skriva på svenska också.

Or you could turn it around and see it at a positive thing that you get to practice your english and might get better in the future.
#5 That's true! 

Mvh Stephanie 

Det är vid sånna här tillfällen jag verkligen inte tycker om mus.ifokus. Vill bara dunka era huvuden i väggen. Ni lyssnar inte och kommer bara med patetiska och dryga svar.
Jag har inga större problem med engelskan men det finns de som är yngre än 12 år här inne och de kan knappast läsa så bra engelska. Kul för dem och sitta och översätta var och varannat ord, varav de får flera olika förslag på vad ordet betyder.

Nu är det här Grodans sida, och hon vill att sidan även riktar sig till musintresserade i andra länder. Det finns gott om trådar för alla som inte orkar/kan eller vill läsa inlägg på engelska.
Respektera det istället för att klaga över att en ytterst liten del av inläggen är på engelska.
Men varför inte bara översätta till svenska på en gång också? Borde ju inte vara så himla jobbigt för någon som kan både svenska och engelska?
Om någon i en engelsk tråd skulle be om att få den översatt tror jag många av oss skulle kunna skriva en svensk sammanfattning av vad som skrivits innan.
Jag vet även att ingen blir sur om man skriver ett svenskt inlägg i en engelsk tråd. Jag tänker inte sitta och skriva samma sak två gången om det verkligen inte behövs.

#9 Men då kan vi väl vända på det och lika gärna kräva att alla som skriver på svenska översätter det till engelska?
Man lär sig engelska ganska tidigt i skolan och de flesta internetanvändare förstår engelska någorlunda. Sajtens engelska inlägg är inte skrivna på något svårt fack språk.
Och inga "barn under 12" verkar ha problem och du skriver själv att för dig är det inga problem att förstå.
#10 Jag har inte blivit sur. Men förstår bara inte varför man inte kan översätta på en gång?
Och vadå Grodans sida? Sidan är väl allas? Bara att hon "håller" i den?
#11 Hur vet du att inga har haft problem? Folk kanske inte vågar på peka något eftersom att man blir bemött på det här dåliga sättet?
Jag skriver att jag inte har "några större problem", men kanske fortfarande tycker att det är jobbigt?
Nu måste jag säga några saker känner jag 
1. Ja, det skrivs inlägg på engelska. Dock missar man inte mycket om man inte klarar engelskan, eftersom de oftast inte behandlar några nya ämnen. Med andra ord sånt som redan skrivits om på forumet. Anledningen att vi ibland skriver på engelska är för att forumet ska locka även personer som inte kan svenska.
2. Ja, det är Grodan som "håller" i sidan. Vilket innebär att hon får göra lite som hon vill
Det är hon som bestämmer hur sidan ska skötas, och i det här fallet vill hon göra sidan möjlig att besöka för alla.
3. Vi på mus.ifokus lyssnar visst! Mer än de flesta sidor. Men bara för att man inte direkt på sekunden genomför vad alla säger att de vill att sidan ska skötas, så innebär det inte att man inte lyssnar
Vi kommer med största sannolikhet att fortsätta med trådar på engelska, men kanske vi bestämmer oss för att alltid se till att det finns liknande trådar på svenska också? Det kanske redan görs förresten, jag har inte tänkt på det 

Mvh Stephanie 

Jag har aldrig sett någon "utlänsk" medlem som inte prata svenska här inne,dom måste iaf vara grymt lätträknade på en hand iaf.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Det har jag.

/Anneli

Jag tycker nog också att det blir lite för många engelska trådar ibland & jag är inte där jättekunnig på engelska så det känns lite jobbigt ibland.
bara för det kommer jag att skriva ännu mera engelska inlägg… 

Det är bara att köra på, jag har min svensk-engelska ordbok bredvid mig om jag skulle snubbla på ngt ord som jag inte förstår!!!:)
Bra inställning hedis, tack för det!
Folkets lexikon är kanske något?
.. är inte heller nå duktig på engelska, men tycker de är bra o lärorikt me engelska inlägg .. just för att locka hit osvenskakunniga o så får man lära sig mera .. 
Jag petar in ett litet inlägg jag också, med några grejer jag märkt här på mus.ifokus :)
1. Ofta handlar dom engelska inläggen om ämnen som redan tagits upp på svenska. Eller är min engelska så dålig så att jag missuppfattat något?
2. Mus.ifokus är det härligaste och trevligaste forum jag någonsin besökt. Enligt mig har Grodan fått till det väldigt bra! Medlemmar här inne engagerar sig verkligen i allt och är oftast trevliga i tonen när dom svarar på dumma nybörjarfrågor. Jag har ärligt talat aldrig fått ett otrevligt svar. Men framför allt tycker jag alla här är extremt bra på att välkomna nya medlemmar och berömma istället för att skälla. Dessutom, trådskaparen vars namn är lite krångligt, så är jag lite nyfiken i vilket inlägg du tyckte var drygt? Det var inte ens någon som skojade eller hånade eller liknande. Om det var Tarmsafts inlägg du reagerade så starkt på just här så blir jag väldigt fundersam…. hon föreslog ju något rätt och smart, bara med en gnutta humor 
Over and out.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Så det här är vad ni kallar humor?
Jag frågade bara varför det var så många engelska trådar och om man inte kunde översätta dem till svenska på en gång.
Men det var tydligen för jobbigt. Så ja..
Jag tycker du har fått flera väldigt bra svar. Tips: skrolla upp och läs.
När och om det finns något av intresse att översätta så gör vi givetvis det, om vi har tid och ork förstås.

Vem har sagt att jag inte läst det då?
Visst kan det vara jobbigt när det skrivs på ett annat språk, spec norska och danska, eftersom jag inte förstår det. Men däremot engelska är bra träning för både mig och den som skriver, dessutom kanske de som skriver på engelska vill lära sig svenska, eller åtminstonde gör det så småningom.
Visst finns det de som inte kan engelska, både vuxna och barn, men det finns ju även svenska trådar här inne. Jag har varit ganska inaktiv på mus iFokus sedan minna möss dog, men jag tror mog att ifall man frågar vad något betyder så får man nog oxå svar på det.
#27 Jag läste det mellan raderna på ditt inlägg #25
Kanske ska börja läsa raderna ist då?
jag kanske inte ens har någon lust att bättre på min engelska? :O
oki
"Jag frågade bara varför det var så många engelska trådar och om man inte kunde översätta dem till svenska på en gång.
Men det var tydligen för jobbigt. Så ja.."
Du har ju fått svar på båda, så vad är problemet?
Inte är vi dryga för att vi inte gör som du säger!

Mvh Stephanie 

Så hela världen är dina slavar och skall anpassa sig efter dig?
Ge upp.
Engelska är ett världsspråk, det är inte svenska.
oj…
Jag har ingen aning om varför mitt inlägg blev i fetstil. 
jupp. alla i hela världen är mina slavar! 
#36 sorry to dissapoint you but I´m not