Skogs tema i burarna

Jag brukar alltid varna för att gå ut och plocka in saker till våra möss. De ska rengöras noga innan! För att undvika att få in smittor. Smittor som gör att mössen blir sjuka…
det är så snyggt med skogstema. dock vågar jag inte plocka i naturen så mycket.
har alspån och trä hus. Stengrotta som man sätter på glaset med ganet av grotta utanför(till reptil egentligen) sedan exo terra matskålar i sten liknande modell(för reptil med egentligen) Sedan trä stege som hänger i taket, finkbon i mörkt material. några träpinnar för akvarium. till och från tar jag in kvistar ute som jag har under kokande vattnet i granen. låter torka sedan frysen nått dygn.
Haft lite problem med ohyra utifrån som kommit med grenar.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 det där låter som en bra artikel zickan! 
Lite väl kort artikel :-P.. Eller fiskar du efter en längre med mer innehåll? ;-)
#7 jupp…. fiskar
haha.. får sätta på lite bättre bete :-P.. ska se om jag kan pilla ihop något på jobbet nu i veckan.
ska återgå till den ytterst underbar saken som kallas städning :-P
strunta i det, jag gör en artikel
Gör så. jag har inte tid att göra nått i dag.
du kan komma med synpunkter sen, samt kommer att citera dig
och andra
bara säga till. använder mycket natur liknande till mina ekorrar. de är inte lika känsliga men man vill ju vara på säkra sidan.

plockar från min egentomt, och från äppel träd m.m
Om dom nu skulle få en smitta får dom självklart åka till veterinären. och jag har haft det ett antal veckor nu och mössen trivs som fisken i vattnet. de är mycket mer aktiva och det dammar inget. Detsutom är det mer deras naturliga miljö och det tycker jag dom har rätt i. kan dom överleva i iskalla gamla övergivna hus mitt i vintern där det verkligen finns smittor efter människor m.m så klarar dom nog att ha lite löv och mossa i buren som sköljts av. visst man ska vara rädda om sina möss, det är jag. men jag lindar inte in dom i bomull. vad får man för imun system på möss som har det klinsiskt rent hela tiden?? Dom har INGA bakterier eller nåt att skydda sig emot och det är inte lika roligt att bygga o gräva med spån. Mina möss är friska och glada samt ungarna som födds i dessa burar. De mår bra och tycker det är skitkul. och dom tar inge skada av det, tvärtemot. men de e ju bara vad jag tycker