Häftig hemkomst
Är ju så gott som nybörjare och blev inte glad när jag kom hem i kväll. Har satt ihop mina två zebraflickor med hanen igen. Den ena honan fick en kull förra gången, men inte den andra honan. Jag ser att hon helt enkelt inte vill ha sexuellt umgänge med honom. Han ger sig ju inte utan jagar henne en hel del, vilket han gjorde första gången också. Ingeborg är däremot med på noterna så hon är säkert gravid nu. Dessa möss hoppar ju runt som pingisbollar när de blir stressade. Därav Dunabur med plastsidor, inget galler och inget springhjul eftersom de kan skada sina otroligt långa och sköra svansar.
Fick en chock när jag tittade in, ca en tredjedel av svansen saknas och den som är kvar var full av sår. Det är ju inte säkert att hanen gjort det utan hon har ju slagit sig själv kanske när hon hoppat runt i buren för att smita undan, j…a karlar.
Har i alla fall tvättat hennes svans med Desivon och nu sitter hon i egen bur och verkar gilla läget igen. Hoppas bara att såren läker. Svansen växer nog aldrig ut igen
Jag är nog ganska blödig, har aldrig haft något skadat djur, men ska man hålla på med möss förstår jag att man måste "skärpa till sig". När jag läser om tumörer, som tydligen är förekommande bland möss tycker jag att det låter för hemskt.