Mus iFokus

Mus

Etiketter: aveluppfödning
Läst 419 ggr
Ceciliaolucifer
0

Snö har fått sina bebisar!

Ikväll när jag kom hem gick jag för att se till mössen och tyckte bara att det kändes annorlunda. Frågade Sambon om han hade flyttat på blomman i terrariumet men icke, det hade han inte. Jag lyfte lite försiktigt på den och fick se Snö och en liten liten bebis.

Så stor som hon har varit, så måste det blir fler än 1 bebis. Lytt var rund om magen och fick 3 st. Snö har haft stora bulor, minst golfboll-size på bägge sidor ;)

Åh jag är helt lyyrisk!

Stephanie
0

Grattis! Kolla bara så att hon får ut alla Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mymlan
0

Grattis

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ceciliaolucifer
0

Jag hittade fortfarande bara en musunge, utan mamma. Jag vet inte om hon var och åt eller om jag skrämde iväg henne, vilket är mkt möjligt. Men jag får känslan av att hon inte riktigt tar hand om den?

Hon är fortfarande lite rund, men inte alls gigantisk som hon var. Kan hon ha ätit upp ungarna? jag har gått igenom heeela terrariumet och jag hittar inga bebisar.

Det jag har gjort nu är att stänga in Snö med sin bebis i en petbox + Lytt som gör henne lugn. Det är mörkt, tryggt och mat och vatten finns.

Gör jag fel? vad borde jag göra?

Mymlan
0

#3 Hon kan ha ätit upp dem. Har ungen ett vitt band på magen så får den mat av mamman.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ceciliaolucifer
0

#4 Mmm, min tanke. 

Ja den har ett vitt band på magen :)
Tack för ditt snabba svar!

Camillhe
0

Du kan inte göra så mycket, låt henne vara i fred så mycket som möjligt, ge henne extra näringsrik mat, och hoppas på att där antingen inte är fler i magen eller att dom kommer ut i natt.

acergirl
0

brukar ge mina honor som är dräktiga/har ungar, grönsaker köttfärs o färk kattmat samt en varsin liten rått pellets

Camillhe
0

#7 kattmat ska man helst undvika då det innehåller taurin, taurin är ett ämne som både människor och möss bildar själva men som katter behöver tillsatt i kosten.

Här är lite wiki om taurin