Halt & Lytt's nya lya!
Vad fint det blev:)
Jäklar vilket paradis! :D
Vad fint du gjort åt dom Cilla!!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jisses så söta!! Jag vill oxå haa!!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Så fint de har det, och så söta de är!

Ja cicilia de har fått ett paradis i sitt nya hem hoppas de kommer att trivas 
Tack tack! Om någon har åsikter eller tips om hur jag kan göra det bättre så inflika gärna :)

om du inte redan har lagt ner toa pappers bitar (lagom stora) så kan du göra det 
#14 Dom har måååååånga toarullar!

åh ja vill oxå ha sånna där små söta saker!
Qui dormit, non peccat

#15 Det står toapapper, inte toarullar ;)
Does it become a walk?
/Ida
#17 Hehe ;) får skylla på min ålder.. hehe..
Freddan, toapapper har dom fått, och tidningspapper också :) tack för tipset!
Lilla halt :) vill bara inflika att det är rent och snyggt inne hos killarna. Men att dom är väldigt flitiga på att göra sina behov i thelådan :) där även Halt älskar att äta sin frukt ;)
Härliga foton! Att du får komma så nära!
Det syns att de är älskade de små sakerna! 
Jösses! Men det är ändå lite svårt att förstå riktigt hur små de är på riktigt. Skulle vilja se en med egna ögon. Väldigt fina är de! Är lite sugen faktiskt.
/Anneli
#22 Dom är faktiskt sansade :) Jag kan klappa och hålla, men gör det inte utanför terrariumet. Jag vill inte riskera att tappa dom, för då är det verkligen kört. Kanske dom är tillgivna för att dom bara är två?
#23, Om du tittar på bilden i inlägget #1 så förstår du hur yttepytte dom är :) "skålen" är tillför små värmeljus!
Dom blev väldigt tama efter sin "olycka", jag var ju tvungen att hålla på med dom och kolla skadorna varje dag..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Önskar att jag hade sån bur.
#25 Olycka? Vad har jag missat nu? :o

Väldigt fina djur, och fin bur. :)
#24 ah, fast jag menade att det syns att du älskar dem… 

snyggt
#27 Halt & Lytt skadades när dom var små när man försökte introducera 2st flockar. Därav har dom fått sina namn också. Halt använder bara 3 ben när han går. Det fjärde sitter kvar och är rosa och fint, men han böjjer det inte. Det är lixom, stelopererat? Men han verkar inte ha ont alls. Sen saknar han svans och är lite ärrad och tuggad på i öronen.
Lytt saknar svans och är lite naggad i öron. Men dom mår fint!
#29 Ah, det gör jag!
KerstinL har gjort ett bra jobb med killarna!
#31 nämen då! Tur att dom klarade sig fint ändå iaf!
En bild till, skokartongen är bebislådan :) det ska tids nog byggas på höjden.
Gud vad du skämmer bort dina små! :D
Jag skulle inte tycka att det var helt hemskt att vara så liten och bo i den buren, faktiskt ;)

Grymt snyggt! :D och vilka gulliga små muslingar! :') Du får gärna ta fler kort på deras bur och på dom :P
Väldigt gärna, kan roa mig med det i timmar, hehe… 

mig med.. :) Ta bilder på varenda litet skrå i buren.. och på musen! ;)
Men dom är ju så söööta och jag älskar att plocka och fixa! :)
Det blir fler bilder såfort vi har fått upp lite hyllor och mer inredning. Ser så tomt ut eftersom vi inte har byggt ngt på höjden!
Det är ganska svårt när det är glas/terrarium, nästan alla hus ska ju hängas upp i kedjor och skruvas fast
Ska fixa och trixa lite och sen blir det fler bilder. hehe.. jag är ju så ovan när det kommer till sånt här. Men jag lär mig!

Jag har hängt upp en grej med kedjor i ett hörn i ett av mina akvarier. Skruvade fast små krokar i bänken det står på och förlängde kedjorna med hjälp av ståltråd. Det funkar utmärkt faktiskt :)
Does it become a walk?
/Ida
ceciliaolucifer, länge sedan man hörde nåt om dina små… berätta

och ta kort…. :P

Putt… :)
Åh, jag har haft så mkt att göra att iFokus hamnat på slänt!
Jag är ledsen över att mina möss har blivit förvildade, Frost, Flinga och Snö lär bebisarna att "Fly illa kvickt" när Matte stoppar in händerna. 
Jag älskar att möblera om i terrariumet och fixa och trixa och tyvärr har dom det nog för bra med alla blommor och saker hit och dit. Så bra att jag får sitta bra länge för att se dem, om jag inte väljer att gå upp 03 på natten då dom springer och hoppar som galna antiloper 
Jag har varit borta i helgen och igår när jag kollade till dom så var Valentine lite ruffsig i pälsen på ryggen, jag misstänker att han har bråkat med någon och jag hoppas att det bara var ngn engångsföreteelse. Vore riktigt synd om pappa Halt och Valentine ska bråka, för jag vill inte ta ut ngn av dom i flocken. Halt var iallfall i sin vanliga form.
Ska se om jag hinner ta bilder ikväll :)
#44 ah, det är en nackdel att de är så skygga o man aldrig får se dem… du får göra genomskinliga grottor… 
#45 Tänkte bygga ett tunnelsystem av toarullar och klippa upp dom så att jag ser dem genom terrariumet ;) men att dom tror att dom är gömda, eller nått..hehe..
glasrör, glasbyttor som man kan se genom är också ett tips 
Åh, nämen ser jag en liten vaniljextrakt-kartong där? hihi
#49 Jaaaa, den var så söt :) lägger torkade räkor i den ;) perfekt ingång. hehe..
hur många pyggisar får det plats i den? hihi
#51 1 ½ ;)
haha

Vilka växter använder ni som är ofarliga om mössen äter på dem? :P kanske står någonstans men jag hittar inte "/
Medarbetare på fantasy.ifokus

Läste den, den är ofantligt bra! Gäller den för gnagare i allmänhet?
Vill sätta in lite växter till mina gerbiler, hade tänkt typ ljung eller ampellilja. Det borde inte vara någon fara va?
Medarbetare på fantasy.ifokus
Tack!
Den blev till med hjälp av alla goa medlemmar här!
Oh vad kul att se denna tråden, hur mår min föredetta bebis. Trivs hon med den nya killen? :)
Hälsningar Malin