Sjukdomar
Kan mäniskor sjuk domar smitta typ förkylning.
Om ni vet något om det så snälla svara!
nope, människor kan inte smitta möss och möss kan inte smitta människor

okej

okej för min mamma gosa med min mus och hon är hur förkyld hon snorar på allt 24/7
det är helt ok

och hon gnäller ihjäl mej
ok 
Förkylning kan väl smitta mellan människa och mus? ;o
nej
Nähe, sedär sedär
vad jag vet finns inga vetenskapliga bevis för det

skönt
om inte nån dum forskare i amerikatt just kom på något 

Men man kan ju smitta tex en iller med sin förkylning. Varför inte möss?
#13 finns det vetenskapliga bevis för det?
det finns vissa sjukdomar som kan smitta från människa till djur, det finns också vissa sjukdomar som kan smitta från djur till människor - men dessa är i regel ganska sällsynta

#14 Om det är vetenskapligt bevisat har jag ingen aning om. Däremot vet jag förkylda människor som efter att ha haft sin iller i ansiktet har en riktigt sjuk iller.
jo, jag har hört det, men är inte säker på att det inte är en tillfällighet, eller ett speciellt förkylningsvirus (läs endast ett av kanske flera hundra!!!) som även kan drabba illrar…

Ingen aning faktiskt. Har bara läst om ganska många illrar som blivit förkylda just när deras ägare blivit det.
jupp, jag vet… har dock själv aldrig råkat ut för det varken med iller eller hund… men vi får nog forska lite i detta - det är dumt att tro saker och inte veta med säkerhet… (eller jag tycker ju det i a f) 

Här hemma spelar det ingen som helst roll om jag är förkyld eller inte. Brukar ofta vakna med en illertunga långt upp i näsan. Det eller örat liksom. Ingen av mina som dött än iallafall.
haha… precis, samma här… har dock hört min iller förkylningsnysa en gång, men då var inte jag förkyld