Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 767 ggr
Mymlan
0

Vid flytt

Om ni skulle flytta och bara ha tillgång till en hyrd lastbil skulle ni ha fraktat era djur i lastutrymmet?

Jag vägrar då det dels bullrar mer, kallt och avgaser kan sippra in i lastutrymmet.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Gasoline
0

Ha de i transportburar innuti bilen och burarna i bagaget under flytten? Vet ju inte hur många möss du har.

Camillhe
0

Nej jag skulle haft djuren i förarsätet, absolut inte i ett lastutrymme

Mymlan
0

#1 I en lastbil man hyr på OKQ8 alt hos Statoil är ej stora o finns ej mkt utrymme i förarhytt ha grejer i.

Nu får jag djuren dit jag ska ha får ta dem pö om pö kommunalt *buss* dit jag ska. Men frakta dem i bil är alltid bäst men tyvärr så saknar jag körkort + bil.

Men ha djuren i transportburar i lastutrymme det har jag inte.

Är inte bara möss som ska fraktas den dagen det ev blir flytt det ska med 5 katter, 1 hund, sebrafinkar, råttor.

Gasoline
0

#3 Du måste ha missuppfattat mig, jag menade att du ska ha dom i transportburar i passagerarutrymmet och deras burar där bak, utan möss i! Jo, jag vet mycket väl att de inte är stora, men finns inte mycket att göra åt de.

Mymlan
0

#4 Vet du menade det.. Sa bara att utrymmet fram är ej så stort. Men är ej svårt ta djuren i omgångar med buss från Rimbo - Märsta. Inte så bökigt. Men allt är enklare med bil det går även fortare 45 min än kommunalt ca 1-1½ timme.

Gasoline
0

#5 Jaha, ok. Mjo. Hunden är nog viktigast att ta med sig först iaf, med tanke på att den måste ut regelbundet. Märsta? En trevlig stad så länge man inte ska ut på krogen =P Lycka till med flytten iaf =)

axilur
0

#6 Haha, what!? Vad är det för fel på mina favvokrogar!? Tungan ute

/Anneli

Mymlan
0

#6 Har slutat gå på krog/pub/danshak, orkar ej med ljudnivån..

Gasoline
0

#7 Vakterna är ju bara skinkiga, förutom den där pubben brevid uttagsautomaten. Kom ju inte in, vare sig jag va näst intill nykter eller skitfull =/ Dessutom tyckte jag inte det fulla folket i förorterna va spec trevligt heller.

Men i övrigt är Märsta ett riktigt trevligt ställe, så länge man vet vilka man bör hålla sig undan ifrån.

#8 Förstår det, det kan bli påfrestende ibland.

axilur
0

#9 Jag har faktiskt alltid kommit in, men jag håller med om det där. Det är ofta jag och mitt sällskap varit på g till krogen och så har vi hört "hon kommer in, men inte du" fastän sällskapet druckit mindre än mig. Lite irriterad kan man bli. Det verkar som att de hellre vill ha in tjejer än killar faktiskt.

Bryggan däremot! Bryggeriet i Märsta centrum. Där finns det inte ens dörrvakter längre typ, så där kommer man in.

Men testa Garage förresten. Där har du säkert inte varit om du inte varit i Märsta rätt nyligen. Det är iofs ett hårdrocksställe, men lätt den bästa hårdrockskrogen i Sthlm. 300 meter från stationen, precis mitt emot den vid bankomaten du pratade om.

Ursäkta för OT, Mymlan! Kyss

/Anneli

Gasoline
0

#10 Va aldrig in i själva centrum och provade, då jag skulle gå tillbaka längst bort på norrbacka senare på kvällen. Den vad automaten va de ända stället som släppte in mig, garage och stället brevid gjorde inte det.

Jag är ju tjej? Något annorlund stil dock, och det passade väl inte dom.

Hmm, ja, tänkte precis säga att det började bli något ot =P Sorry. Nu får vi ge oss =P

axilur
0

Meh! Vad konstigt. "Något annorlunda stil" borde garage ha gått med på, verkligen. Jag ska skälla på dem ikväll. Tungan ute Om jag kommer in… Obestämd

Ja, nu ger vi oss.

Mymlan; Jag hade inte heller haft djuren där bak. Jobbigt att behöva flytta på så många djur. Men förhoppningsvis är det bara en gång och sen inget mer.

/Anneli

Mymlan
0

#12 Nej jag vill ej flytta så mkt mer.. Men vill komma nämre min mor som är på sjukhemmet, få mindre boende kostnad än vad jag har idag. Samt att jag trivs ej här i Rimbo.

axilur
0

#13 Hoppas du hittar något här nånstans. Du ska inte ta den där på Heimdalsg som du var och tittade på?

/Anneli

Mymlan
0

#14 Nope, det första man för göra där måla om skåp luckor vidrigt med mörk rosa skåp luckor samt köpa ny kyl då den som var i den lght var från 70 talet *drar mkt ström*. Jag är ej hågad bo i 1 r o k känner mig så instängd i ettor. Sedan tror inte jag det är läge sälja bostad idag med finans kris etc.

Trivs bra i föräldrarnas bostad även om golvet är en frysbox vintertid *dvs kallt*

Gasoline
0

Jadu, du hittar säkerligen något. Hoppas du hittar något bra. Har du kollat norrbacka? Tycker att de har bra lägenheter, vet dock ej vad det kostar att bo där. Ligger dessutom på gångavstånd till centrum.

Mymlan
0

#16 Bott där då jag gick i skolan på Odensalavägen. Men är väl hyresrätter där bara.

Gasoline
0

Jadu, det vet jag faktiskt inte. Jasså =O Hur gammal är du? Min mor är uppväxt där, ni kanste till och med är gamla barndoms kompisar?

Mymlan
0

#18 Blir 42 i oktober

Gasoline
0

Jaha, mor är typ 46. Känner du till någon Anne-marie hööst?

Mymlan
0

#20 Nope säger mig inget. Jag bodde vid odensalav 18

axilur
0

Jag var på norrbacka inatt, hihi.

/Anneli

Grodan
0

#0 några möss skulle jag kunna frakta i lastutrymmet, bara de sitter i en Transportbur utan saker som kan ramla på dem och är ordentligt skyddade för kyla och drag. Råttor skulle jag inte frakta i annat än bil. När man flyttar frågar man ju alla man känner om hjälp och då finns det alltid någon vänlig själ med bil som kan hjälpa - om inte med att lasta, bära osv så åtminstone att köra mot bensinslant.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

#23 Nu vet jag ej När en flytt till Märsta kan ske men hoppas innan 2009 är slut.