Sallad
Vilken sorts sallad är bäst att ge mössen? Har köpt plocksallad i affären som är garanterat obesprutad. OK, de äter väl lite men är inte överförtjusta. Salladskål tycker de bättre om. Jag vet när jag hade marsvin så köpte jag i juletid grönkål (fullt med vitaminer) och marsvinen var lyriska, åt som bara den. Isbergssallad vet jag är besprutad, just för insektsangrepp. Jag lyckades ta död på hundratals syrsor med isbergssallad. Nu är ju inte möss insekter så de dör antagligen inte av av det men bara vetskapen om att det finns massa skit i den som inte går att skölja bort!!!, gör att jag inte köper det till mössen heller. Men det finns ju så många olika sorters grönt i butikerna, men efter isbergssalladsfadäsen vågar jag inte köpa något nytt, så jag undrar om någon här har kunskap om detta. Man vill ju ändå försöka variera kosten.
Mina möss får lite blandsallad, ricotta, mandive etc, med frukt och grönsaker (broccoli, blomkål, grönkål etc). Inte så mkt då jag tycker de blir lösa i magen av sallad.