varför gör dom så
Min sambos mus tjejer viftar på svansen vad betyder det?
Irritation tror jag, hade också en tjej som vifftade och "snärtade" med svansen ibland om man kom lite för nära buren lite för snabbt.
#1 okej det är det att hon inte gör det mot oss utan mot hennes mus hona som bor med henne
Låter inte alls trevligt för honan som bor med henne. HÄnder något mer? Slänger hon sig på henne och biter? Hur länge har de bott ihop? Är du säker på att det är två honor och inte två hanar du har?
#3 nä det händer inget mer än hon viftar lite surt med svansen. dom sover ihop och sånt. vi har haft dom i 1vecka och ja det är två honor vi köpte dom från en djuraffär,
Dom kan inte bli så om ena är parad för ena är lite rund om magen faktist och det är hon som är den sura?
undrar, kanske piskar hon med svansen när DU närmar dig buren och inte alls åt sin artfrände?
Sist hon gjorde så satt vi i soffan och hon var säkert 2meter ifrån oss i hennes bur.
Men det kanske beror på att vi har andra djur som hon gör så
iaktta henne lite mer o försök hitta någon anledning…
en av mina honor som sitter i ett akvarium blir skrämd när jag står nära buren och brukar då piska med svansen, när jag pratar med henne slutar hon…
#7 tack för hjälpen ska försöka med det och hoppas på att det fungerar =)
berätta gärna vad du tror…
#9 igår tog vi ut tjejen som viftar på svansen, Vi satte henne på bordet och då gick hon iväg sen helt plötsligt gick hon in i en skål som stog på bordet.
Vi åkte in till vetrinären idag och dom kollade på henne, det vissade sig att hon är blind på ena ögat och att hon är halft blind på det andra. så vetrinären sa att det kunde vara det som gör henne irriterad.
Så nu får vi välja om vi vill ha kvar henne även fast hon är blind eller om vi vill avliva henne.
Alltså det är inget som är farligt för henne mer än att vi tycker synd om henne.
Det var en udda utveckling! Och så himla ballt att du gick till veterinären för en sån sak! Vad tyckte veterinären om det egentligen?
Vad har du henne i för bur?
Tror nog möss klarar sig utmärkt utan syn, däremot måste de ju ha sina morrhår och bra hörsel för att kompensera det.
Djur klarar sig ofta väldigt bra som blinda. Bara de har något att kompensera det med, som Grodan redan nämnt. Se till att prata med henne när du går fram och hälsar på henne så att hon hör att det är du. Förmodligen blir hon orolig för att hon inte riktigt kan se dig.

Mvh Stephanie