Musträff i Kristinehamn 18 april!
Vi har ju redan en tråd om Värmlandsträffen. Men jag tänkte att det kanske kunde vara dags för en tråd med en riktig inbjudan också – så här en månad innan det är dags.
Således:
Välkomna till musträff i Värmland
Tid: Lördag 18 april kl 13-16.
Plats: Hemma hos mig och min familj i Kristinehamn, sydöstra Värmland.
Vägbeskrivning: Får den som anmäler sig. Jag kan hämta vid järnvägsstationen om nån kommer med tåg eller buss.
Anmälan: Här i tråden, genom ett pm här på iFokus eller via lacustrisen@hotmail.com
Inbjudna: Det är en Svemusträff, men man måste inte vara medlem för att vara med.

Svar på tänkbara frågor:
**Måste vi passa tiden?
**Jag har satt tiden 13-16 eftersom jag tror att den tiden passar de flesta. Men det är helt okej att både komma tidigare och stanna längre.
**Måste vi anmäla oss?
**Eftersom vi ska vara hemma hos oss vill jag gärna veta hur många som kommer så jag vet att stolar och fika räcker. Det är ok att säga "kommer kanske". Men ett par dar innan träffen är det bra om jag vet mer bestämt, så jag gör lagom mycket morotstårta.
**Vad ska vi göra?
**Vad som faller oss in, tänkte jag. Prata möss, köpa och sälja möss, titta på och mysa med möss, byta musgrejer med varandra. Om vi blir många och får bra väder kan jag fixa en tipspromenad i skogskanten här utanför - om ni vill.
**Hur kan man lösa matfrågan om man kommer tidigt eller stannar länge?
**Det finns flera alternativ: Vi kan fixa nåt här hemma, hämta på Mac Donalds, pizzeria eller chinarestaurang, köpa i närbutiken i vårt hus eller på nån annan affär i stan. Vi har ganska nära till allt så det mesta går att lösa.
**Finns det någon djuraffär att besöka?
**I Kristinehamn finns ingen "riktig" djuraffär. Bara Granngården och några andra butiker som mest har foder och några enstaka prylar. Men ni som kommer österifrån passerar Karlskoga. Där finns Arken Zoo. Och Thomas zoologiska som rekommenderas varmt för akvarister. Och ibland har Thomas begagnade akvarier och terrarier (och nya gallerburar) till hyfsade priser.
**Kan man få sova över?
**Vi har en soffa och några madrasser om det är några som vill sova över. Om många vill vara kvar i stan så finns det vandrarhem, stugor, privatrum m.m. till ok kostnad.

kent o kerstin kommer ( vi har med krullismöss till dom som har tingat).
kommer oxå att ha en låda med foder / godis med från svemus shoppen…
jag kommer också
Lotteri vill jag ha!!!
Chinarest. låter mums
tar med möss om det är tillåtet m mycoplasma o om jag har några

Jättekul att ni kommer! Lotteri blir väl bra. Alla som vill kan ju ta med prylar som inte används hemma, så får vi ihop lite vinster.
Grodmöss vill jag gärna se här. För mig är det ok även om de har mycoplasma. Vi kan väl ordna ett myco-rum och ett friskt rum…
ja, ska verkligen bli skoj… 

Nu är det bara en vecka kvar…
Jupp, tiden går. Oroar mig dock lite för vad det kommer att kosta mig att åka ner. Pank som en kyrkomus… 

#7 ingenting du åka med oss.
#8 hjälp med bensinpengar då?

#9 det löser vi någon annan gång.
. jag vill gärna iväg tidligt om det går bra…sömntrutt.
oki, bra! vilken tid åker vi då?

Jag kommer inte att kunna komma. Knas på pengar+vill träffa en kompis jag inte träffat på typ 2,5 månad.
#12 vad synd

#13, visst är det synd men måste prioritera mina icke musägarvänner lite nu.

Det är flera av dem som från början var intresserade, som inte kan komma. Pratade med Tallullah igår och hon kommer inte. Hon har en tik som får valpar runt det datumet och vågar inte åka så långt ifrån henne.
Martinc har jag inte sett här på länge - kommer du?
Hade mailkontakt med Raya. Han och Thlez kommer kanske.
Nån mer?

kerstin,kent,grodan

# 16 - Och ni är naturligtvis jättevälkomna!
asch då dummit att inte fler dyker upp… jag ska ju ta med mig lite möss ju 

hur många blir vi nu då ?
jag tar med mig 10 st så vi blir 11 härifrån

Det är fortfarande bara Kent, Kerstin och Grodan som bestämt sig. Om inte Grodans 10 kommer
.
Men jag håller koll i datorn hela dan i dag och åtminstone under förmiddan i morgon, så ni som bestämmer er sent kan få vägbeskrivning.

Synd att jag jobbar annars hade jag gärna trängt in mig i bilen hos Kent, Kerstin och Grodan! ;P
// Nathalie