Bajsande Bebis
Jo, Jag bara undrar om det är normalt att mus bebisar bajsar mycket när man tar upp dom? Det gör felicia.. hon bajsar alltid när man ska ta upp henne. Kissar gör hon också. :/ kommer detta betende gå över sen? det är ju inte så trevligt men bara bra att man vet att hennes mage fungerar ok. :P

Det skulle kunna bero på stressbajsning, dvs att hon blir lite stressad och nervös över att du tar upp henne. Det är inget farligt men var lugn och försök vänja henne vid att vara med dig.
Jag försöker vara så lugn som möjligt varje gång jag tar upp henne får hon komma till mig så hon hoppar upp i handen i stället för att jag jagar runt henne i buren. :)
Jag har märkt att mina tama inte bajsar eller kissar alls på mig, medans de nya och otamare gärna gör det. Det har gått över när de blivit tama.
Jag tror det är lite "försvarstänk" (eller ja, instinktivt) då man som bytesdjur inte är lika god att äta om man tömmer tarmen på nyttigheter.
/Anneli
#3 Hur gör du för att få dom tama? ^^ hålla på med henne gör jag mycket.. men det har inte blivit så mycket skillnad.
Tålamod, tålamod och tålamod. 
/Anneli