Möss omplaceras
Hjälper en vän (Calista) att omplacera några av hennes möss pga av utlandsflytt. De flesta är födda under året 2006. En siames hona född i december 2005. Calista och jag träffades när jag transporterade möss till henne från Lisaisa här. Hon ska nu på språkresa och kommer därför behöva omplacera en del av hennes möss de andra ska jag ha kvar och fortsätta uppfödningen i samma linjer som hon har påbörjat. *Kommer bli spännande* Kommer även föra in lite nytt blod från mina egna möss. Dock kommer det dröja innan möss blir till salu då jag har tänkt starta upp linjerna ordentligt och försöka behålla så många som möjligt själv.
Dessa behöver nya kärleksfulla hem (eftersom jag/vi inte kommer använda de i uppfödningen):
1. Candy Canaria Siames Korthår Hona *Rubin röda ögon* 2. Tropicooler Agouti Långhår Hona
3. Absolute me Agouti Långhår Hona
4. Abyssinia Agouti Långhår Hona
5. Blackberry Svart Texel Hona
- Mingle Chocolate tan Berkshire Texel Hona
8. Elitini Dove Korthår Hona *Tingad O*
9. Strawbreeze Svart tan Korthår Hona
10. Gingeraz Champagne tan Satin Korthår Hona *Tingad O*
11. Black Fire Svart tan Korthår Hona
12. Citrus Dove tan Satin Korthår Hona *Tingad O*
13. Irish Siames Satin Korthår Hona *Rubinröda ögon*
14. Cappuccino Siames Korthår Hona *rubinröda ögon*
Honorna är förhoppningsvis leveransklara i slutet av november allihopa. En hane som smitit och vill vara säker på att han inte hunnit para sig med någon så jag håller de tills jag ser att det är lugnt.
1. Daiqiuri Dove tan Korthår Hane
2. Espresso Siames Korthår Hane3. Infinity Dove tan Korthår Hane
4. B Blue tan Korthår Hane
Kull 1: 3 champagne tan, 2 dove tan *leveransklara om ca 2 veckor*
Kull 2: 1 champagne, 3 dove tan *leveransklara nu* Alla 4 är honor
Kull 3: Väntas komma nästa vecka och kommer vara leveransklar runt 21 december. Siames mamma och pappa. Så blir antagligen siamesungar. Dock har inte de 2 kullarna innan med samma mamma denna blivit så stora men vi får hoppas på denna kull med en annan pappa.
60:- /styck vid köp av 2 eller fler 50:- /styck
Burar: Även 9 burar till salu. 100-150:- /styck
Hör av er till min zoon för mer info. Om det är någon speciell färg eller så ni är intresserade av kan det även finnas någon mer till salu. Endast seriösa gör sig besvär att svara.
Alla möss hämtas i Uppsala. Alltså ordnar inte jag med någon transport det får ni fixa själva i så fall.

Cappuccino, Coffe, Gevalia och Irish, vilken ögonfärg har de? Passoa Passion, finns det möjligtvis bild på henne? Födda datum på dessa 5?
Cappucino, Coffee, och Gevalia är födda i juni 2006 och Irish är född i juli 2006. Något exakt datum har hon inte skrivit upp på dem. De är svarta så vitt jag kan se. Bild ska finnas här någonstans på Passoa Passion.
hej mices kan jag få en ny chans på möss? :)
Just ja, vilken tur att du hörde av dig hade inte en tanke på att du var intresserad. Vilka är du intresserad av? Kolla listan igen för några har redan livit tingade. Här går det fort 
Bilder kommer i morgon så stå ut. Det går väldigt snabbt i svängarna här som ni kanske märkt med att tinga.
Värsta tjurrusningen efter Calistas möss! 
//Lina
hurru hur gick det med min? jag hade inte tingat candy
Har tagit bort de som redan är tingade och skrivit upp de på en lista så ni som tingat vet att jag inte glömt bort er. För att det ska vara lättare att läsa vilka som finns kvar.

Är siamestösen tingad? Den korthåriga då.
Kram/ Sara
Bilderna får nog vänta till i morron trots allt.
Alldeles för mkt att göra idag. Men de kommer jag lovar 
Kameran vill sig inte blir så irriterad när jag lovat bilder och allt.
Men jag lovar om ni inte har bilder innan denna vecka är slut så vette tusan men bilderna kommer innan veckans slut i alla fall 
:) putt :P
hur går det med siameserna?

Jag är lite nyfiken på Mingle Chocolate tan Berkshire Texel Honan, hur är hon till sättet?

Den siamesen i #31 ser ut att vara en siames/fox när man tittar på magen som ser vit ut, ser jag rätt eller fel?
ah, det är en fotomodell…
Den svanslösa, är han född utan svans?
Chocolate bandad hane (hans mamma åt upp svansarna på alla i den kullen, vet dock inte varför)
usch, vilken elaking… eller så var de väldigt goa… 
Ja taskigt att äta upp någons kanske käraste ägodel
Men balansen har han kvar ändå 
Tror det var alla jag hade här nu. Kort som saknas är på de 3 hanarna. Och dove och champagne honorna. Ska försöka fixa det så fort som möjligt.

Siamesen i #31, är det en Siames/Fox måntro? jag tycker mig se det, men är osäker.
Ajdå, vet inte om det är en siames fox har inte kollat om magen är vit på någon av dem. Måste ta och göra detta. Dock inte hemma nu.
åh…. vilka fina namn dom har tjejerna.. nu blev man ju bara mer längten..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_