Kameror..Nyfiken!
Hejsan!
Jag undrar vad ni har för kameror?? Jag har precis köpt en och den är urkass på närbilder så nu vill jag gärna ha tips på någon bra, eftersom jag skall byta ut den! Tur att det är öppet köp i 30 dagar.
Det ska stå på kameror det lägsta möjliga avståndet man måste stå på för att den fortfarande ska kunna ta skärrpa. Så en kamera med så kort avstånd som möjligt. Macro är bra.
//Lina

Jag har en sån här: http://www.pentax.se/index.asp?url=http://www.pentax.se/default.asp?cat_id=564
Den är vattentät, eftersom vi ofta fotar hundarna ute i snö och regn. Kan ta ganska bra närbilder med den. Alla foton här som är mina är tagna med den (utom riktigt gammalt elände)
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Canon IXUS 400 har jag - lite gammal nu, så jag behöver snart en ny… tar då gärna samma, för det är en kanonkamera!
hade en Minolta, se bif foto… men den är URKASS att fotografera närbilder på möss med så den rekommenderas inte!

Haar en Canon Ixus 50 som vi är jättenöjda med. Tar bra bilder både på djur och annat.

Tack vad bra…Jätteglad om det ramlar in tips! Vi har haft mindre digitalkameror och som jag trodde sämre märken men ingen har givit så korniga och taskiga bilder som den här..

canon eos 350d :D bästa <3
Nikon coolpix 2200 har jag. Tycker den är bra, man kan filma liten stund också det tycker jag är bra
!!!!!!!!!!
Ett litet MEN… Det är inte ENBART kameran som gör det, utan även fotografen… glöm inte det! En mästerfotograf kan med en usel kamera göra konstverk!
shw och odette tycker jag har bägge egenskaper (kamera och konstnärssinne) när det gäller mus-fotografering.

såklart att det är! Men det är ju bra OM kameran funkar ok*ler*

Jag är ett levande bevis på det *ler*
Vi har en HP Photosmart M415 jag tar 85% sudda bilder med den…. trots att jag tycker jag gör allt för att det ska bli bra…
Dotter flänger runt med denna kamera… o där blir det 85% klara fina bilder oavsett motiv… rörliga, på håll eller nära *ler*
Alltså det är ialla fall inte våran kamera det är fel på utan mig….

#10 Mouhahaha Livets små olösta mysterier. Jag tröstar mig med att inte en mina tonårsbarn som är foto galna allihop får vår kamera att ta snygga närbilder…
Jag har en Nikon coolpix 3100 (tror jag..) Köpte den för kanske 5 år sedan, men den funkar än. Hyfsat iallafall… :P
Min är en Olympus Camedia C-350 Zoom, en digitalkamera. Inte alls avancerad, men jag tycker den är helt ok. Fast man behöver mycket ljus för att bilderna ska bli skarpa och färgerna bra. Men man kan inte ta riktigt nära bilder, och det vill jag kunna göra. Så jag håller på att spara till en digital systemkamera 

Jo en digital systemkamera det är ju drömmen …Min son får sin första lön nu Och det är vad han skall köpa först, han älskar att fota med …Så mamma kanske får låna om hon är snäll
Den kamera som jag använt nu de senaste månaderna är en Canon PowerShot A300.
Jättebra förutom betänketiden den har mellan foton tagna med blixt. Dvs. det tar lång tid efter ett kort taget med blixt tills kameran är redo för ett till. Jobbigt när det gäller djur; under tiden har de stuckit två gånger från fotomiljön.

#15 håller med… man måste liksom trycka ner avtryckaren "innan" o sen hoppas…

grodan, tack för berömmet, jag går faktiskt foto som inriktining på gymnasiet :) (tips, nya bilder i mu:s bebistråd!)
Jag har köpt en ny kamera idag (och så kunde jag lämna tillbaka pappas kamera som han längtat efter ett tag) nämligen Kodak Easyshare Z740. När jag valde den så tänkte jag på att den ska kunna zooma ner mycket så att jag kan ta närbilder. Den har 10X optisk zoom samt 5 miljoner pixlar.
Tycker att den verkar bra nu när jag testat lite. Ett smakprov på en tagetesblomma kommer här

vill se makrofoto på en mus med din nya kamera
OK, här kommer Ruben. Men det var inte lika lätt med ett rörligt motiv…

Vilken fin kamera du har skaffat dig… håller med… stilla motv är av någon anledning lättare att ta på *ler*
Ruben ser ut att trivas *ler*

Hej Cosmonita!
Var har du inhandlat kameran???

Ok då hittade jag rätt då ..

jag skulle också vilja ha en sån där fin kamera.. men frågan är om det hjälper *ler*. Ja ska vara så att dottern tar ännu bättre och jag fortsätter att få ta 50 för att få 1 bra *ler*.
Du ska inte tro att jag tar två-tre kort när jag ska ta ett skarpt 
Jag tar, utan att överdriva jättemycket, 10-20 kort och får 2-5 som är bra. Iaf när det är rörliga motiv som möss som fotas.
haha… klart man tar ett gäng foton… svårast har jag faktiskt med ljuset… bara en enda lampa i lägenheten har hyfsat vitt ljus…