Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 512 ggr
[Frida1761]
0

Min nya mus!

Idag köpte jag en ny mus från Mymlan! hon är underbart aktiv och hoppar glatt runt i akvariet. :)   Jag satte ihop Felicia och den nya musen och var ganska orolig att något skulle hända men det går jätte bra hitills har dom putsat varandra, nosat varandra helt galet i rumpan, utforskat det nya stället och följt varandra runt om och spruningt galet i hjulet. Inget nafsande eller pipande..  Jag måste säga att det var en riktigt aktiv mus jag köpte! vilket är en mycket bra grej därimot vågar hon inte nosa på mig ännu. :)  Hon är Himalaya/Siames och är underbar.  Kommer säkert ladda upp några bilder på dom tillsammans.

Mymlan
0

Hon är Himalaya.. Vad kommer hon att heta?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Frida1761]
0

Vi vet inte ännu.  Jag lägger upp några bilder på dom imorgon. Nu springer dom förfullt tillsammans i hjulet. Glad sovit tillsammans har dom också gjort.

Mymlan
0

#2 Det kommer nog funka bra ihop då de är så bra med varandra redan nu.

[Frida1761]
0

#3    Ja, det verkar går bra. :) inget pip inget nafs bara mycket sniffande och förföljande. Felicia gjorde alltid så med sin syster, hon förföljde henne nästan överallt och åt, sov, putsade varandra. Så jag tror inte det här blir några problem heller.  Jag är jätte nöjd med henne. Så söt hon är. :)

[Frida1761]
0

Vi har ett akvarie med dom i,  Bredden är 70 och djupet är 30. Hur många möss skulle man kunna ha max i ett sånt? :)   (bara nyfiken)

Mymlan
0

#5 du räknar 70*30=svaret dividerat med 180= så ser du antal möss du får ha i akvariet.

[Frida1761]
0

Oj, 11 möss det verkar ju väldigt mycket. Haha. :)  då är det i alla fall ingen plats brist.  höjden är 36 cm. Glad

Mymlan
0

#7 Man får ta svaret med sunt förnuft.. Man ser och tycker själv när det blir för trångt dvs ej över 11 så att säga.. Samt se hur mössen mår av bo många, kan bli stressigt för endel..

MP160
0

Vad skönt att det gick så smidigt! Skrattande

[Frida1761]
0

#8 Ja, självklart ska jag inte ha 11 möss i samma bur. :)   Nu lyfte jag precis på deras hus och då låg dom mös tillsammans. Jag har tagit upp den nya musen också och hon var jätte mysig och trevlig.

[Frida1761]
0

#9 Det gick/går jätte  bra.  Ja jätte skönt :) bilder ska jag lägga upp också.