Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 1195 ggr
Grodan
0

April-mouse | Aprilmusen

Posta bidrag

- ladda upp foto och skriv berättelse om musen -

i denna tråd

till och med 25/4!!!

Mouse of the month; March!

Upload a picture of your mouse and a personal story about it, in this thread. Pixels about 800x600 (larger is ok - it will automaticly be resized to maximum 800 pix width). Only one pic per member. Until 25 of April!

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet Flört

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om! Årets mus kommer förutom äran vinna ett musligt pris!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/4.

Glöm ej den personliga berättelsen om musen!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

acergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Här är lille Dottie. En av mina absoluta favoriter (har ett antal andra möss.

Dottie har sina egna små sätt och ideer. Hon  älskar att sitta på min keps eller gosa in sig i håret under kepsen, sedan ligger hon där o sover i timmar. Hon är den tamaste av sina bur kompisar och hoppar gärna upp på handen för att gosa lite. Dottie är galen i leverpastej och färsk hundmat :). Underbart temprament och det skadar ju inte att hon är så himla söt :)

Hon rymde faktiskt en gång när hon satt på min axel och jag bytte mat och vatten hos alla mössen. hon hoppade  till en hylla. gissa om jag vart paff när hon inte satt på axeln längre. men då satt hon på hyllan och viftade med framtassarna och hoppade upp på axeln igen när jag kom nära :)

hon är verkligen världens gosigaste :D

Ametyst
0

On this photo is JUMIKO Auricula called also "black foot" because of her very dark feet. ;) She's young and interested in everything. When I open the cage, she's always first to check what's going on and is  there something delicious to eat on my hand. ;) When I put my hand into cage she jumps on it and run up on my arm to say hello. I love her character! She's a real friend to everybody. ;)

This was a photo session of some of my mice, and every mice just look at some flowers and stood still. When I take her, she started to do a mess :D She took every flower to seperate place and decorate herself with this little blue flower. ;)

Grodan
0

#2 I got one pic almost like that - also a dark blue doe (but unfortunatly a dark pic too… Obestämd) we can start a thread with dark blues Skrattande DONE! Here: Dark Blues *pic*

KerstinL
0

Det här är Mimmi, hon kommer från en av Åsa Faxlins första kullar. Namnet fick hon dels pga att hon skulle registreras NU och dels för att Åsa har Disneytema på sina illrar *fniss*. Mimmi är en otroligt snäll och lugn mus med tålamod som få.. Bilden togs dagen innan hon blev mamma och hon lät sig foftgraferas utan minsta piip. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Stephanie
0

#4 Tjockis Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

KerstinL
0

#5 inte retas, hon har gått ner vartenda gram nu.. Kyss

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Veronica
0

Mitt bidrag till aprilmusen är Tuffs.

Uppfödd av Faxlin och den snällaste mus jag haft. Fastnade direkt för henne när jag såg henne som liten hemma hos Åsa, minst i kullen och med en speciell teckning, dubbelbandad på ena sidan och enkelbandad på andra sidan =).  Långhårigt fluff som gillar att ligga i handen och bli smekt.

Amor vincit omnia

enbartmalin
0

Det är är den Afrikanska pygmémusen Lennart.

Lennart bodde med sin fru och sina 7 barn när bilden togs. Han var ca 1 cm lång, med svans 2 cm. Lenart lever inte längre då han en dag härrom veckan blev förlamad från midja och ner och var tvungen att avlivas.

Hälsningar Malin

Grodan
0

jösses, 1cm kropp… hur gammal blev han?

enbartmalin
0

#9 Kan tyvärr inte svara på hans ålder då den var okänd när jag köpte honom, men jag skulle tro han blev runt året.

Hälsningar Malin

Vattnadal
0

Fast är det ett alldeles vanligt värmeljus och inte en minivariant är han nog en allderles vanlig pyggis i storlek, och inte bara 10 mm.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

enbartmalin
0

#11 Nej ojj, 12 mm då. Big deal?

Hälsningar Malin

Stephanie
0

Jag undrar - hur mätte du honom till 1cm? Tungan ute

Vattnadal
0

#12 Inte för att vara dum, men jag har haft en hel del pyggar, och som vuxna är de i alla fall 4-5 cm i kroppen, titta på en linjal och jämför 10-12 mm med 40-50 mm, så förstår du varför jag är förvånad.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Stephanie
0

Framförallt - håll upp tummen och pekfingret med 1cm mellan fingrarna. Så ser man att det är rätt litet även för en pygmé. Tungan ute

enbartmalin
0

#14 Inte för att vara dum men jag HAR pygmémöss. Mina töser är inte större än en vindruva.

När det kommer till bilden på min tidigare hane, så sitter han en bit framför ljuset som får honom att se större ut än han är. Hur stora dina möss var kan jag inte svara för, och hur stora mina möss ÄR har du inte  så mycket erfarenhet av eller hur?

Precis som möss, råttor och diverse andra gnagare finns det storleks skillnader inom rasen förmodligen lika så här.

Hälsningar Malin

Stephanie
0

Alltså… Malin… Man SER att han inte är 1 cm Glad Som jag sa, håll tummen och pekfingret med 1cm mellanrum (mät med linjal), så får du se hur litet 1 cm faktiskt är.

enbartmalin
0

Okej för det första bör vi inte disskutera detta i denna tråden då det är väldigt OT. För det andra har jag startat ett inlägg på exotiska djur nu där dom som har pygmémöss kan skriva hur dom uppskattar sina möss storlek. Jag har mätt en av mina töser precis hon var nästan 3 cm, det där med 1cm har jag fått från alla Artiklar jag läst om pygméer innan jag skaffade dom för ett år sedan. Ni är välkommna att gå till exotiska djur och läsa tråden där, här inne tar den slut då detta är en tråd för bilder.

Hälsningar Malin

Grodan
0

Bra enbartmalin, här fortsätter vi med månadens mus för april. Skrattande

TheHippie
0

Norpan

En ny in flyttad liten sötnos, som bor med sin syster Makadam.

Hon blev tam först av mina två töser, och gillar att få komma ut ur buren och klättra runt på mig.

Hon har fått sitt namn från den lilla bus musen Norpan i barnprogrammet Dr. Snuggels.Skrattande

Här visar hon stolt upp sina fina morrhår i toarullen!

Honolulu
0

Den här månaden bidrar jag med med en bild på Rosie. Hon är en pigg och nyfiken tjej som gärna vill komma upp i handen när man sticker ner den i buren.Skrattande Hon älskar att bita på våra naglar men har aldrig bitit nånTungan ute

[SarahOhrn]
0

Veronica

Gud vilken söt mus!!! :)
Vad är han för typ? Långhårig va? Vad heter färgen när dom är brun o vit sådär? Sååå sjukt söt! :D Var kommer han ifrån?

Veronica
0

#22 Hon kommer från Faxlin och är nog en blandning svensk-engelsk….fast mest svenskt. Hon är långhårig och har färgen argente (bilden gör inte hennes färg rättvisa, egentligen är hon mera guldfärgad) och är bandad, dubbelbandad tom, fast inte riktigt ordentligt.

Amor vincit omnia

[SarahOhrn]
0

Hon va jättesöt :D

MP160
0

#21 Noooosen! Kyss