Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 411 ggr
Miisaan
0

ensam mus

tyvär så avled min mushona i förrgår av en sjukdom som jag inte hann botaGråter men min andra mushona (som nu är ensam.) tror jag inte heller är helt frisk men hon går ju runt i buren då och då och äter och dricker, hon verkar också vara mer frisk än va den andra var. Men jag har köpt en medecin och matar henne med extra nyttig mat osv, men de jag undrar är att jag vill ju hitta en kompis så hon inte är ensam men jag vill ju oxå veta att hon är frisk så hon inte smittar av sig. Just nu gör jag mitt bästa för att hon ska bli helt frisk igen men hur länga kan/vill hon vara utan en kompis?

Grodan
0

Svårt läge. Tycker du bör avvakta 1-2 veckor innan du funderar på att skaffa henne en kompis.

Har du varit hos veterinären?

Vad var det den andra musen avled av? Symtom?

Vad är det för medicin du har?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Miisaan
0

nej vi va inte hos veterinären (inte för nån av dom) så vi vet inte riktigt vad hon avled av. De ända tecknet på att hon skulle vara sjuk va att hon andades fort men hon åt och drack. Nu ger jag några droppar Fortimel och hon är redan lite piggare.

Mymlan
0

#2 Man tar sjuka djur till veterinär då man ser de är sjuka.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[SarahOhrn]
0

Två av mina möss dog nyligen med ett par månaders mellanrum men det konstiga är att jag märkte inte alls att dom va dålig. Men första gången så märkte jag helt plötsligt att hon låg och andades jättefort o helt platt mot marken o blundade, ringde min sambo, men inom någon minut dog hon. Har ingen aning om va de va för hon va pigg några timmar innan..

Den andra dog nu för några dagar sen, vi hade varit borta ett dygn (men do mhade mat o vatten) o när vi kom hem va hon död, även hon hade vart helt pigg innan. Dom har inte visat några som helst symptom..

Men dom är (enligt djuraffäran) över 1½ år och kan ju vara med om dom inte vet helt säkert (dom va från Brynäs zoo i gävle,m dom brukar iofs va rätt seriös).

Men kan det bero på ålder kanske?

imsuchadiva
0

tråkigt med musen som dog:/
hur går det med den andra nu då?

lite nyfiken, hur fick du tag i medicinen om du inte var med musen till en veterinär?