Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 658 ggr
Evelyn
0

Dianas (och min!) första kull!

Slänger upp lite bilder på min och Viby's Dianas första kull! Är lite stressad (är hos mina föräldrar och lånar deras internet, har inget själv ännu! Foten i munnen) så jag hänvisar till min sida så länge: http://evelynsmuslingar.webs.com/ och så återkommer jag imorgon Skrattande

Flickor:

Anastasia sv/t kh

Aurora sv/t kh

Ariel sv/t kh

Askungen sv/t kh

Pojkar:

Anden sv/t kh

Akela sv/t skh

Amos Slade sv/t kh

Abu sv/t kh

Alladin sv/t kh

Har ännu inte bestämt vilka som ska få stanna hos mig, men är någon intresserad av en liten musling så är det bara att hojta! Skrattande
Observera dock att de är smittade av mycoplasma (rossel)!

Mamma är blue tan och pappa svart, båda eng. typade. Trevliga temperament båda två, pappan från Tant Selma har också fungerat bra med andra hanar (har dock inte testat sätta ihop honom med en annan pojke efter parningen ännu).

Ville bara dela med mig av dessa sötnosar Skrattande Återkommer som sagt imorgon!

Evelyn
0

Och just det! De är döpta efter Disney-tema, namn på A Flört

Pimu
0

Jätte söööta

Raja
0

Verkligen fina Glad Blev lite kär i Ariel. Hon ser ut som en riktigt godbit Kyss

Catta89
0

Anastasia va ju helt bedårande Kyss

imsuchadiva
0

gud vad söta :) synd att det inte fanns någon långhårig.

en liten fråga bara, varför avlar man på djur som bär på mycoplasma?

MP160
0

Fullkomligt underbara bilder! Kyss

Camillhe
0

#5 därför att det är ganska ovanligt med möss som inte har myco. Merparten av uppfödare vet inte vad deras  djur har då det krävs en obduktion hos SVA där dom tittar om musen bildat antikroppar mot mycoplasma. Har en av ens möss myco har mest troligt de andra det med. Dock är mycoplasman ofta symptomfri och därmed omöjlig att upptäcka.

imsuchadiva
0

#7 Jaha okej. Då vet jag :)
Men lever de mössen ett kortare liv, eller är de som "vanliga" möss?

Förlåt om jag förstör tråden.

Evelyn
0

Då lånar man jobbdatorn lite på lunchen.. ;) (måste verkligen ordna med internet hemma!)

Kul att ni gillar sötnosarna! De är helt underbara! Skrattande

Kan ju tillägga att ungarna är födda 26 mars och alltså är 2 veckor nu :) För dem som är intresserade så finns de i Sundsvall!

Grodan
0

Jättefina! Grattis!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Evelyn
0

Det är nu bestämt vilka möss som ska få stanna och inte, så jag slänger nu upp en till salu tråd :)