Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 608 ggr
[SarahOhrn]
0

Några dumma frågor..

Okej, första frågan, kan man få möss att leka med en?

Den andra frågan är om man kan bada möss innan dom ska på utställning eller är det bara pest och pina för dem? Har hört dock att dom kan simma??

Och om jag ska borsta min långhåriga mus lite, har ni tips på vad man kan köpa för liten borste, hur den ska vara, om man nu ska borsta pälsen?

Stephanie
0

Man kan säkert få möss att leka med en, men det beror på musen Tungan ute Prova och se! Jag kan tänka mig att det är lättare om man har en väldigt tam mus, än en som bara är rädd för en…

Man badar inte möss inför utställningar. De är tillräckligt renliga djur i alla fall!

Man brukar inte heller behöva borsta långhåriga möss vad jag vet. Men jag skulle nog rekommendera en sån väldigt mjuk borste, som man har till småbarn tror jag? Men se till att inte luggas om du försöker dig på att borsta bara Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

Inga frågor är dumma frågor förresten! Tungan ute

[SarahOhrn]
0

Okej, men hur ska man leka med den då? Mina ungar jag köpte nu är rätt tama men dom är ju bara intresserad av att springa runt o kolla o nosa :p

Okej okej :) Tack för tipsen!

Stephanie
0

Jag vet faktiskt inte hur man leker med en mus så Tungan ute Jag har bara lekt med råttorna!

[SarahOhrn]
0

Haha nä jag tror inte heller det går men man vet ju aldrig dom har ju gjort musagility så :p Det måste va ännu svårare! ;D

TheHippie
0

Andvänd en mjuk tand borste…Glad

TheHippie
0

#6 att borsta musen med altså…

[SarahOhrn]
0

ahh de va smart =) tack! kanske inte behövs men kan ju alltid borsta till den lite innan utställningen så den ser riktigt fin ut ;)