R.I.P Bam
Mjaha.. Idag dog min ena Mus :/ Rip Bam
köpte han från zoo för inte så länge sen..typ 2 veckor sen bara..
märkte inte förens jag kom hem att det var nåt fel på han..
han var jätte slö och pälsen såg lite tilltufsad ut.
Nu kommer det här säkert låta jätte hemskt, men jag hade ingen lust att åka till veterinären med han..
jag hade precis köpt han å ville inte göra av med flera 100 på en mus som kostade 70 kr..
så jag bestämde mig för att låta det vara.. jag vet, det låter säkert jätte hemskt..
men men.. Idag när jag kom hem å skulle städa mössens bur så låg han död :/
jag hade som sagt inte haft han länge, så jag hade inte fäst mig vid han.. men självklart känner jag mig lite nere iaf :/
nu är min andra mus helt ensam så måste skaffa en ny så fort som möjligt!
inte från zoo den här gången.
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Beklagar
Tyvärr är sådant inte så ovanligt med djur från djuraffärer…

Mvh Stephanie 

Varför gick du inte tillbaks med honom till affären igen? Dom får inte sälja sjuka djur.
Dessutom är det din skyldighet enligt LAG ,oavsett vad djuret kostade, att ta ett sjukt djur till veterinär.
Blir troligt ledsen av att läsa om en sån ignorans mot sjuka djur.
Jo, jag kan oclså känna att "fan, ska man lägga flera hundra på en liten mus", men samtidigt gör jag det för jag vet att det är exakt samma sak som en hund eller en häst, bara för att dte är en mus lider den inte mindre eller är mer skitsamma om den dör! :/
Jag kände idag att fan ska jag lägga 600 kr på en mus som är 1½ år, tänk om hon ändå dör snart… Men det är ändå värt det, för det är precis som att säga "äh det är en så gammal tant på 80 år vi låter henne ligga och dö där".
Har man inte råd med veterinär ska man inte ha djur..
Jag kan erkänna att jag va lagom less o lägga 600 hos veterinären idag när jag precis köpt 3 möss o köpt en ny bur åt dom, allt samma månad.. :p Men jag kan inte låta dom lida! Så det va bara att punga ut med dom sista pengarna trots att jag har utgifter kvar…
Jag tycker man borde få ta på faktura ifall man verkliugen behöver gå men har pengar först månaden efter… Och sen är veterinär extradyrt om jag får säga det själv…

#2 #3jag vet att det var dåligt gjort…
men jag behöver knappast få höra vilken dålig djurägare jag är osv.. inte nu, inte när jag är så jävla ledsen så jag gråter, vilket jag INTE gör ofta
Nä men du skrev ju ut det här så självklart får du ärliga reaktioner! Jag har själv förlorat mina möss, efter 1½ år och jag vet hur det känns, men som du skrev va du inte ens speciellt fast vid honom/henne och det märktes ju.. När min mus låg och andades hälfigt och höll på att dö fick jag PANIK! Men hann dessvärre inte göra något innan hon slutade andas..

#5 Nej, jag var inte så fäst vid honom, och när jag såg att han va död så reagerade jag typ bara "Oj, han är död"
sen började jag tänka mer.. jag kommer aldrig få hålla honom å min han..
han brukade slicka på mina fingrar.. jag har haft 6 möss i mitt liv.. Bam är den enda som har gjort det, å det kommer jag inte få uppleva igen..
då reagerade jag värre

Tyvärr, jag är nog hård men jag har verkligen ingen medkänsla för dig. Du lät honom lida för att du
"hade ingen lust att åka till veterinären med han.. jag hade precis köpt han å ville inte göra av med flera 100 på en mus som kostade 70 kr.."
Man tar sjuka djur till veterinär. Har man inte råd med behandling, avlivar man dom och skaffar inte fler djur tills man har lagt undan en buffert. Att inte ha lust är absolut inte godtagbart.
Kan tyvärr bara hålla med #7 helt och fullt. Har du ej råd eller ens lust gå till veterinären #0 så köp INTE nå fler djur.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag HAR inte råd och HAR ingen buffert men jag gör/gjorde allt för o fixa pengar då det behövdes. nu hoppas jag att jag slipper ett tag så jag kan lägga undan mer :)
Så spara eller se till att du KAN fixa pengar innan du skaffar en till..

det är inte det att jag inte har råd, utan det att jag tyckte att det kändes meningslöst..
jag trodde inte det va allvarligt, eftersom han va ganska pigg och åt å drack hur bra som helst..
hade han blivit värre skulle jag inte tvekat en sekund över att åka in till veterinären..
Mina möss + Råttor bor hos min pappa (jag är 16 år.. så har inte flyttat hemmifrån än..)
å han berättade när jag kom hem idag att igår när han hälsade på mössen så låg bara Bem ner å kollade slött på min pappa..
jag blev jätte sur när han sa det, tyckte han skulle ha ringt mig så vi kunde åka till veterinären direkt!
så det har inte att göra med att jag inte bryr mig eller att jag inte hade råd..!
det va slarv av mig att jag inte tog hans sjukdom på allvar, det håller jag med om
Det kostar att få sjuka djur. Okt -03 fick jag åka in akut med en av mina katter, tyvärr oförsäkrad, pga andnings problem. Hon fick ligga 1 dygn i kuvös sammanlagt var hon på Ultuna i 1 vecka. Slutsumman vart 8000:- bara betala och se glad ut. Laikka en hund jag haft, opererade ett knäleds fel det gick ej på försäkringen, summa 9000:- för en enda skruv i knät.
Ibland så går man på knäna men djuren ger så mycket tillbaka.
Meningslöst är det väl aldrig om man ser att nåt är fel eller annorlunda.. Du skrev ju att han va hängig!
Och om han nu är dålig varför inte kolla till honom VARJE dag, eller BE din pappa ringa om han blir sämre… Vilket han tydligen inte gjort…
Men då lär du dig till nästa gång!

jag bor hos min mamma varannan vecka så har ingen möjlighet att kolla på dom varje dag, men pappa går alltid in och matar mössen + råttorna flera gånger om dagen
Jag tänker inte försvara mig längre, jag vet att det jag gjorde var fel!
och det kommer inte hända igen
#14 Kan inte mössen vara med hem till mor när du är där?

#15 tyvärr inte :/ Min låtsaspappa är Pälsallergiker

Du bör nog avvakta ett tag innan du köper en annan mus. (såg din andra tråd att du sökte en ny) Du vet ju inte vad denna musen dog av och det kan ju vara så att den andra musen du har hemma är sjuk också.

#17 min andra mus springer i hjulet nästan hela dagarna å är hur pigg som helst, och beter sig inte alls som Bam gjorde