Trevlig annons???
http://www.blocket.se/vi/10061686.htm?ca=11_s
Den retade mig av någon anledning, vet inte riktigt varför, men, men…
Kramis!
Ps. Funderar på att ringa honom och ta mössen bara för att inte de ska hamna som ormföda =o(

Jag håller med om att den var väldigt uppretande.
Om jag hade haft mer burar och plats än för de jag redan har så hade jag nog fixat så de slapp ödet ormmat.
Jag blir alltid förundrad över att man får skriva vad som helst när det gäller djur till ormmat. Hundvalpar eller kattungar kan du inte sälja via en sådan nedvärderande annons utan att bli anmäld och påhoppad…
jag såg en annons på zoonen tror jag om en orm som dom skulle sälja .. och på ena bilden hade han en råtta i munnen .. usch , den bilden tyckte inte jag om :(
"Måste bli av med snarast, för mamma mus har fått en ny ladding"
????????
"Födda någon gång för mellan 2,5 till 3 veckor sedan."
????????
Vilken "underbar" koll. *ironisk* Sorgligt. 

Amaira
Det var ungefär så jag också tänkte. "Varför delar han inte på dem"??? tänkte jag……
Jag suckar djupt härborta 
Ah, djupanalys av annonsen… då vill jag också delta! 
Jag tycker annonsen talar om en man runt 40 år som har reptiler i huvudsak och möss endast som mat. De tjänar bara foder. Nu råkar han inte ha så hungriga reptiler att några möss är över så att säga och det är bara att komma och hämta. Snabbt. Koll, vaddå koll? Varför ska han bry sig. Det är ju bara vandrande köttfärs. Så är hans syn på möss. Han skiter totalt i dem. Och vaddå dela på dem? Då blir det ju ingen mera mat… Nä möss ska göra möss så ormar ska få mat!

Sorgligt
skickade ett mail och frågade om mössen… han vet inte vilka som e hannar eller honor heller. ska man inte sära dom snart? lr har jag fel? dom ska väll inte lämna mamma fören vid 5 veckor?
bra crispig
jag ska nog också maila och föreslå följande:
om han har för mkt möss så är mitt tips att han avlivar alla ungar, lägger i frysen - så får ormen äta micrade möss sen - samt särar på föräldrarna…
men man kan även "abjusa" (Obs! Nytt verb!):
http://www3.blocket.se/cgi-bin/hjalp?cmd=faq_abuse&caller=shl_s&l=0&city=0
jag har ingen erfarenhet av hur man avlivar ungar .. är det bästa sättet att lägga dom i frysen?? …
NEJ nej! Först avliva sedan lägga i frysen! Alltså lägga redan avlivade möss i frysen.
men jag gav inget sådant förslag, jag skrev bara lite vänligt o bad honom ändra annonsen, samt anmälde den och frågade samtidigt Blocket lite om djurannonser…
#13: Bra gjort Grodan. Vissa tror att man kan behandla möss hur som helst bara för att dom inte är hundar eller katter. Ja för då skulle alla genast reagera och anmäla annonsen. Men nu är det ju okej. ?????
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag förstog att du retade dig… jag kikade in o fick samma känsla…
Har någon fått något svar - ja av er som tagit kontakt med honom alltså.
men hur avlivar man dom dom?? .. åker man till veterinären? eller gör man det hemma?
jag vet verkligen ingenting om mus bebisar :p
Avlivning av möss ska ske snabbt och smärtfritt. Hur exakt detta går till ska man lära sig av en expert och inte via Mus-ifokus (läs internet), anser jag, därför tas endast denna fråga upp av oss på kurser med veterinärer och/eller experter. 
Jag avlivar möss hos veterinären. Många säger men det kostar ju så mycket men denna här tar bara 50:- för smådjur (enda denna veterinär får göra ang mina djur). Jag klarar tyvärr inte av att göra detta själv hur snabbt etc det än går.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you