Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1073 ggr
[SarahOhrn]
0

Hur träna mössen?

Inför utställningen bör dom ju sitta i händerna rätt stilla och sådär, så jag undrar hur man tränar dom att sitta stilla och få lite kontakt? Dom är ju ganska små och är väldigt snälla, bits inte och så när man håller på med dom men dom ålar sig och klättrar runt och sådär. Finns det nåt bra knep? :p

Sen undrar jag även om man kan träna bort lite att dom kissar och bajsar i händerna, visst kan det hända men VARJE gång HELA tiden, så ofta gör dom det inte i buren ens ;O Finns det nåt sätt att visa för dom att det är fel när dom gör det?? Som är obehagligt men inte taskigt utan att dom lär sig bara…

Stephanie
0

Nu har jag inga bra tips att komma med alls - mina tjejer vägrar sitta stilla. Men ändå vann ena tjejen i standard, och den andra kom tvåa i pet Tungan ute Jag tror att domarna är rätt vana vid att mössen inte sitter helt stilla. Speciellt inte unga möss.

Men ska jag spekulera lite så hjälper det ju att hålla på med dom mycket. Dock är det väl ingen garanti för att de ska vara lugna på en utställning, att de är lugna hemma, för på en utställning händer det så mycket så där är det massor för mössen att kolla på Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[SarahOhrn]
0

Hehe ja i och för sig. Och tänkte också det att dom är ju så pass små så man får ju ha lite hänsyn till det, min äldre tjej sitter mer stilla och är lättare att få kontakt med och så. Det är väl rätt normalt, som med människor ;)

Stephanie
0

Ett bra tips är ju att ha dom med sig när man sitter vid datorn Glad

[SarahOhrn]
0

Hehe ja men det blir så jobbigt när dom kissar o bajsar ner allt :P

Stephanie
0

Hehe, jo, men ha en speciell mus-tröja och låt dom springa runt på dig! Glad

[SarahOhrn]