Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 697 ggr
[SarahOhrn]
0

Fredagkväll och mössen har kalas! ;)

Här sitter jag framför tvn, ätit lite gott, sambon är och jobbar, men det gör inget för jag har sällskap ändå ;) Här bredvid i buren har nu mina fyra möss suttit och ätit i över en halvtimme i streck på gurka, brödbitar och några nötter jag la in där. Kalasgott tydligen! ;) Annars när jag lägger in vattenmelon eller banan brukar det inte hända mycket, det brukar få ligga där tills jag ska byta mat i skålen…

Camillhe
0

Låter som ni hade en riktigt mysig fredagskväll alla 5.

Men vilka kräsna möss som inte gillar vattenmelon:O Banan kan jag förstå för det gillar inte jag heller, lol.

[SarahOhrn]
0

Haha :p Ja jag vet, dom vill inte ha gurka, inte vattenmelon, allt går till spillo! Riktigt kräsna.. Vet inte vad jag ska ge dom när dom ska få nåt extra gott?! TIPS någon?!

Brödet o digestivekexet gick ju i men skulle vilja ha nåt annat gott till dom. :p

Lax gillar dom iofs ;p Kräsna, lyxiga små rackare ;)

Camillhe
0

rå kyckling inälvsmat?

[SarahOhrn]
0

rå kyckling?! :O är inte der farligt för dom som för människor?

Camillhe
0

nejdå, man kan ge rå kycklinglever och råa kycklinginälvor.

Bara det har varit fryst.

Camillhe
0

Vilda djur brukar sällan tillaga sin mat och våra vilda gnagare tackar nog inte nej till en fågel som varit död ngn dag, så de bakterierna som vi människor skulle bli sjuka av påverkar inte möss och råttor på samma sätt.

[SarahOhrn]
0

hahah justja ;p så man kan även ge rått kycklingkött eller bara inälvor?

Camillhe
0

Ja det kan man säkert, men inälvor är ju betydligt nyttigare så ska man ändå slaska med rått kött skulle jag nog satsa på inälvor.

[SarahOhrn]
0

ah okej :)

Muszimba
0

Jag ger ALDRIG rå kyckling till mina. Salmonellarisken gillar inte jag då jag har haft det en gång.

[Thiah]
0

Mina får precis allt rått :D Maken brukar skicka in lite råa bitar av vad han än lagar åt flickorna :D

Camillhe
0

Möss blir inte sjuka av salmonella.

TheHippie
0

jag ger mina cornflakes som godis ur handen, men när jag vill ge dom något extra gott i mat skålen så blir det ostkaka, dom älskar det!! men inte för ofta man vill ju inte få små tjockisar!Skrattande

[SarahOhrn]
0

Hehe okej :) Jaj ag får väl testa mig fram vad som är deras faviorit ;) Hittills har det varit vitt bröd.. :p Gurka, melon osv går INTE hem tydligen! Kräsna små saker ><

[SarahOhrn]
0

Nu har jag i alla fall hittat något som alla mössen älskar! Dock ingen färskmat det verkar inte gå hem nåt av det, men majskrokar! Och det innehåller ju inga kryddor, inget salt och 2% fett, bara naturligt innehåll. Och dom ÄLSKAR det. Släpar med dom där stora krokarna genom sina rör hahah.

Det va kalas i alla fall! ;) Och en räcker ju rätt länge ;p

[SarahOhrn]
0

Haha och dom är ju så söta när dom ska släpa majskroken genom rören ner till nedersta våningen, fast stannar o äter lite på vägen ;P HAhAH!

[GlittriGris]
0

räkor brukar vara poppis bland råtter iallfall , tror nog möss gillar det med! :D

[SarahOhrn]
0

det ska jag testa :D

Vattnadal
0

Här hemma regerar ärtorna fett på gottelistan!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[SarahOhrn]
0

Haha okej ;D Ja mina verkar inte gilla gurka, vattenmelon, tomat, morötter, ris, kött, broccoli o persilja iaf. :p Men nu får dom allt äta upp lite den här gången! ;D

Majskrokar is the shit, tydligen. Måste leta mig fram till nåt annat gott dom gillar ;)