Bra kombinationer?
Jag är lite nyfiken på roliga kombinationer att avla på (färgmässigt), finns det någon bra sida där man kan läsa lite om vad det kan bli för olika blandningar och sånt eller har någon några förslag på fina färger man kan få fram? :D
Jag är lite nyfiken inför min aveldebut i sommar! ;) Skulle va kul att få fram nån lite rolig färg så :D
Har en till fråga också, om nu en av mina honor blir dräktig, ska hon då ändå gå med dom andra honorna? Och hur blir det i så fall när ungarna föds, kan inte dom andra mössen va på dom då :S
Jag kan bara svara på din sista fråga, men ska blir intressant att se vad de andra svara på första frågan.
Ja, hon kan gå tillsammans med sina komipsar under dräktigheten. När ungarna födds så kommer de andra honerna att hjälpa till att passa de små rosa korvarna.
Okej så dom blir inte så dom biter ungarna eller så i alla fall? :)

#3 Sånt kan ju hända, det beror ju ganska mycket på dom andra honornas temperament.
Okej. :) Ja mina andra honor går ju väldigt bra ihop med varann, nästan från början när dom sattes ihop och är jättetrevliga hittills. Det är bara min äldsta arbigga som är lite mån om sitt hem ;) Men det löser sig nog och hon kanske inte ens lever tills dess, hon är gammal.