svarte lille sixten bortskänkes
Vår svarta lilla sixten ca 6 månader skänkes till någon med honsällskap. Jättesöt, nyfiken och aktiv. Fungerar EJ med andra hannar.
Finns i Avesta i Dalarna
Varför till någon med honor? Är han värd att avla vidare på, eller är det inte bäst att låta honom gå ensam? 

Mvh Stephanie 

Han verkar inte alls trivas ensam, och går uppenbarligen inte ihop med andra hannar. Han rymmer hela tiden , gnager sig ut och sticker iväg. Inbillar mig att det är en hona han är på jakt efter
Men kanske funkar som ensam mus i ett hem där det inte finns andra möss…
Ja, det är nog ingen vidare idé att avla vidare på en sån mus tyvärr 

Mvh Stephanie 

#2 Det kan tänkas att han behöver mer sällskap, av människa. Han är nog lite uttråkad. Det blir så med hanar som inte kan gå ihop med andra hanar, utan måste gå själva. Det får ett tråkigt liv om man inte pysslar med dem mycket, och då kan de hända att de rymmer och har sig, tyvärr.
/Anneli

Bortskenkes eller salu?
#5 Det står bortskänkes, så jag antar att det är det som gäller 

Mvh Stephanie 

Ja han är gratis, vill bara att han kommer till ett hem där han trivs. Min 9-årige son pysslar väldigt mkt med mössen, han får "leksaker" och aktiveras, men kanske är han uttråkad ändå. Han är väldigt social och sticker fram sin lilla nos när man kommer. Han började rymma för någon vecka sedan, tog sig in till den andra musen och slogs, efter det rymmer han hela tiden. Kanske är han på jakt efter den andra musen. Han har fått springa lös i vår tvättstuga vissa stunder.Men nu försöker han gnaga sig ut därifrån med.

Han är jättesöt men har bestämt mig för att inte ha några hanar här hemma tyvärr…
Har ni provat att ha hanarna i olika rum så behöver dom kanske inte känna så mycket doft av varandra?

Jaa det låter som ett tips