Yrke?
Vad har ni för yrke?
Är ni nöjd med erat val av yrke?
Om inte vad skulle ni vilja bli?
Vad för utbildning har ni?
Hoppas många svarar… Ska välja utbildning till hösten och jag vet inte alls vad jag vill bli. Nu i vår ska jag endast läsa några kurser för att ha något att göra. Men vill hitta något som verkligen passar mig sen. Dock vet jag inte vad detta är. Så skulle vara kul att veta lite vad alla andra här gör för något eller skulle vilja göra 
Jag vet inte vad jag vill bli och jag vet inga kurser jag vill läsa heller så jag bara går och skräpar… eller ja jag har tim på äldreboende men det är inte vad jag vill jobba med hela livet. Jag har absolut ingen aning om vad jag vill göra, och det är ganska jobbigt 

Jag har ingen utbildning.. har jobbat med att ta hand om handikappad son i hemmet, o sen tagit dom jobb som kommit "ivägen" Men nu med mitt knä som inte alls vill så kommer jag att bli tvungen att se mig om efter ett nytt jobb… o då kommer det nog att bli skolbänken även för mig… men till vad??? Ja jag har ingen aning *Ler*….
Jag är sjuksköterska och väldigt nöjd med yrkesvalet. Enda nackdelen är väl lönen som varken motsvarar utbildning eller det ansvar man har på jobbet..
Till ssk pluggar man tre år på högskolan och blir efter utbildningen fil.kand. i omvårdnad.

Jag jobbar som djuvårdare på naturbruksgymnasiet. Trivs väldigt bra med det då det innehåller lite av varje. Ta hand om djuren, ta hand om och hjälpa elever, åka med djur till veterinär, vara med på elevkonferenser och byta glödlampor tex!
Kanske inget som jag vill hålla på med hela livet men jag har lärt mig MASSOR!
Efter att ha pluggat in gymnasiet på folkhögskola gick jag en påbyggnadsutbildning på Säbyholmsskolan. I ett år läste jag djur från morgon till kväll *ler* Tror till och med att deras PU-djuvård nu för tiden är en KY- utbildning.
Lycka till med valet!
MVH// Malin

Malin - är det möjligtvis i Arbrå du jobbar? Eller finns det fler såna skolor därikring?