Möss i Jönköping? Bur i Jönköping
Har funderat på att skaffa möss och undrar därför om det finns någon som säljer i Jönköpingsområdet??
Samt om det är någon i Jönköpingsområdet som skall sälja någon bur.

Annars brukar transport inte vara svårt att ordna om du hittar en uppfödare du gillar någon annanstans.
Jag bor ca tio mil från jönköping i ödeshög och har ev. någon kille att sälja om du vill he det, lr vill du ha honor?
Transport brukar inte va ngt problem att ordna till jönköping.

#2 ) Ok…Jag tänker mig främst 2 honor. Får reka läget lite. Har varit i djuraffär här i stan och de verkar ha rätt så bra koll när det gäller mössen. Så det kanske blir att köpa där i alla fall, trots att det kanske inte är det lämpligaste.

Det tycker jag är dumt av dig Ehlin. Stöd ngn av de duktiga uppfödarna som finns istället och som jobbar för att få fram friska trevliga djur.
Som sagt, det är sällan transport inte går att lösa.

En bur är inköpt men mössen fattas!
#4 Jo jag vet att det inte är särskilt bra att köpa i djuraffären.
Så nu gör jag en liten efterlysning här igen.
Någon som har 2 st honmöss till salu framöver, gärna i närheten av Jönköping så att transport kanske kan lösas??? O föresten…hur brukar ni lösa transporterna?
Har kollat runt lite när det gäller färger och skulle gärna vilja ha möss i någon av färgerna
Fox, Chocolate, svart tan, "svart/vit", "brun/vit".

Tips är att personligen maila uppfödarna. Du hittar flera på tex Swemus hemsida samt i forumet.
Transport kan man hitta på djurtransport i fokus.
Jag tycker du ska satsa på ett bra temperament före färger.
ehlin82, det kan vara svårt att kontakta dig då du inte har någon aktiv sida här…

#7 Ok! Ska försöka ta tag i det.
Söker inte längre efter några möss. Jag har köpt från MalinMalin. Hon åkte ju förbi Jönköping i fredags. O dom e såååå söta ohc blyga.