Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 666 ggr
[SarahOhrn]
0

Mus-vakt?

Hej!

Det är så att jag ska bort från morgonen den 7 maj till kvällen den 9 maj och undrar nu om det finns någon som är villig att vara djurvakt från eftermiddagen/kvällen den 6 maj till förmiddagen den 10 maj.

Jag har tre mustjejer i samma bur, ni behöver bara byta vatten varje dag, fylla på mat om det tar slut och titta till dom så att dom mår bra. Ni får ju även kela med dom men det är absolut inget måste. Två av tjejerna är dock keliga! :)

Du bör ha mus-/gnagarvana men inget måste det heller.

Jag finns i Alingsås, så du bör finnas i närheten (Göteborg, Skövde, osv är okej).

Jag skickar såklart med mat!

PMa eller maila mig på sarah.oehrn@hjamared.se

axilur
0

Har du hittat musvakt?

/Anneli

[SarahOhrn]
0

Jag hade gjort det, men nu kunde hon inte längre. Sen har jag en tjej som tar gaska mycket betalt som jag int har råd med nu när jag köpt ny bur åt dom o dessutom fått varit till veterinären idag.

Är du intresserad? :)
Vart finns du o pris??

Vattnadal
0

Du har ingen granne som kan gå in den 8:e, byta vatten i flaskor och mata på lite med sädblandning och ev färskmat?

När jag åker bort bokar jag in folk som får komma hit, mata djuren efter schema, kolla vatten åt alla och se över allt.
Är jag bara borta fre-sö kan smådjuren klara sig på redigt med mat innan jag åker. Är man rädd att det ska bli stopp i flaskan kan man ställa in en liten vattenskål och ge vattenrika frukter/grönsaker extra. Sen kräven ju lagen daglig tillsyn, och det kan ju nästan vem som helst klara av, dvs gå in och kolla att djuren lever och har hälsan, att det finns mat och vatten åt dem. Vid minsta problem kan de ju ringa dig och kolla läget.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[SarahOhrn]
0

problemet är att vi inte känner någon granne, rätt otrevliga allihop verkar det som.. o alla mina vänner här (vilket inte är så många) är rädd för möss…

men åker du bort fre-sön då utan att någon kollar till dom? jag ska ju bort tors-lör. men jag letar på efter någon som kan passa dom eller komma hit o fylla på… hittar säkert nåt

axilur
0

Tyvärr, jag finns norr om Sthlm. Annars hade jag gjort det!

/Anneli

[SarahOhrn]
0

Okej :/

Camillhe
0

Om du inte hittar ngn så kan man faktiskt lämna dom i 2,5 dag. Sätt in en extra vattenflaska, massor av torrfoder, gärna knäckebröd och muspellets med (är inte förespråkare av pellets och mössen gillar oftast inte dom, men då FINNS det mat om dom behöver)

Lägg in färskmat som håller sig relativt bra, och gärna en hel/halv frukt som äpple tex. så finns det vätska i det också.

[SarahOhrn]
0

Jo jag har alltid 2 flaskor vatten och det räcker ju flera dagar OM det är så. Likaså maten brukar räcka väldigt länge, sen får dom ju frukt o sånt varje dag men mina möss gillar inte frukt o kex o såna extragrejer verkar det som, dom äter aldrig upp det :S

Vill ju helst inte lämna dom men, i värsta fall får det bli så, och så lämnar jag fönstret så det kommer in lite lite luft i lägenheten och inte blir supervarmt och så dom inte står i solen. Det går nog ingen nöd på dom annars.. :)

RADiOACTiV
0

hittade du någon? jag hade kunnat ta dem annars, synd att jag läste detta så sent! : (

[SarahOhrn]
0

Okej :/ Nä jag hittade ingen, fyllde upp två flaskor vatten och två skålar mat och hade fönstret i ett annat rum på glänt (så det inte skulle bli så varmt), så dom verkar ha haft det bra i alla fall och alla lever ;)

RADiOACTiV
0

så bra! : )