Nu är det kanske ungar på väg...
Nu har ju Ruben fått bo ihop med två tjejer och åtminstone den ena ser ganska tjock ut så jag tror att hon är dräktig. Den andra var tjock redan innan och gick tom tidigare så jag uttalar mig inte om hennes tillstånd.
Det är hur som helst dags att flytta ut Ruben. Min fråga är om jag kan låta tjejerna bo ihop eller om även de bör flytta till separata burar? om de får fortsätta bo ihop, hur blir det då emellan dem om den ena eller båda får ungar (de är goda vänner nu)?
Håller en tumme! Ruben är ju så tjusig! Har han förresten kvar sin kjol än? (eller byxorna som man säger i Finland?)
Torsten tappade ju sin kjol när han träffade hona… (den försvann med svendomen… haha) 
Du kan låta dem bo ihop, om du inte vill riskera att få två kullar samtidigt och blanda ihop ungarna. Vill man vara säker på att man registrerar rätt mus med rätt stam så har en hona med en kull per bur, om ungarna inte föds med flera dagars mellanrum.
Hm, nu blev jag i valet och kvalet. Det vore så praktiskt att låta tjejerna bo ihop men jag vill ju inte blanda ihop ungarna…
Ruben har också tappat kjolen. Här en bild på honom tagen för någon minut sen. Han har lite rufsig päls där, men tyvärr ingen kjol.

Han har blivit kraftig! Riktigt manlig!
kjol?
Långhårsmöss kan få riktigt långt "släp" i rumpan… Speciellt framträdande är det när de är runt 6 veckor gamla. Har man otur tappar de sin kjol/sina byxor vid första pälsbytet. Ruben hade kvar sin kjol i flera månader…
Jodu, det har gjort honom gott att få dejta damer 
Nu har jag satt alla tre i separata burar. Om Snorkpuff inte får ungar nu heller så kan hon få bo ihop med Ruben som sällskap.

Hoppas o håller tummarna att det blir småttingar snart *ler*
Har tagit bilder på den normalt lilla Kola men visst ser hon lite dräktig ut? Får inte hon ungar i dagarna så förstår jag mig inte på detta med fetmagenen
Bilderna finns på http://www.cosmonita.se/zmusbebis.htm

Ja nog ser hon lite runt ut om magen *ler*… antigen för god mat eller bebbar… jag tror på det sista…
Japp, det VAR bebisar i den magen!
Kola födde inatt 12 st bebisar. Inte i bolådan som hon själv inrett med toapappersremsor utan i ett hörn i buren skulle de visst hålla till…
Ruben är alltså farsa han med nu. Han hälsar så gott till Torsten.

Så söta

Men gud i himmel så småttiga de är!!!! Det är ju inte klokt ju! 

Torsten vinkar tillbaka till Ruben o blinkar lite …. ja han såg ju att Ruben tappat kjolen.. bättre sent än aldrig *ler*…
O Grattis till alla dom små *Ler* dom är bra "fula" eller hur … 

Grattis Grattis!! Så kul att de små marsipangrisarna kom till slut!

Grattis!