Hund och mus

Här hittade jag något… är det den tråden ?????
Ja mina hundar älskar mössen, och ofta ligger dom o snyffsar tillsammans i sängen. *ler*
Men dom får bara umgås när vi är med o inget busande … lite rädd att det ska gå för hårt till för en liten mus.
Hade så gärna velat ha katt… men får välja bort det då jag har öppna burar - ja utom när vi är borta. Och jag tror inte att jag skulle lita på en katt så mycket *Ler*
Jag tror att "lika barn leka bäst" så hundarna får leka med varandra och mössen får aktivera sig med sitt….
Var det något svar? För jag förstog nog inte helt om det var en fråga av något slag… men efter sista inlägget så kanske det var menat som en fråga… eller finns det något ytterligare mer inlägg??? Jag kikar vidare…
jag tror att han är "kär"!
hanhundar blir gärna kär i söta snälla smådjur, slickar på dem och tycker om dem bara…
och jag tror att du kan lita blint på att han inte kommer att kröka ett hårstrå på dem, tvärtom, han kommer att försvara dem!
Precis som min hund! Han försvarar mina möss & råttor!
Tack Grodan! Jag jobbar efter din linje

Min systers ena hund tycker massor om min hamster och mina möss. Svansen viftar hejvilt och vill hälsa, spanar och undrar vad dem gör, mest kär är han nog i hamstern, hon brukar få knata runt löst och då är han väldigt nyfiken på vad hon gör, fast man får säga till ibland så han inte springer efter henne hela tiden, inte för jag tror att han skulle göra henne illa på något sätt men däremot kanske Berit skulle tröttna och möjligheten finns att hon kan bita ifrån, fast hon verkar inte bry sig så mycket. men han kanske mest är glad för att det nästan är samma size på dem
(han är en liten Chihuahua på snart 6år)
Men däremot min systers andra hund, en Wipphet som även är valp skyddar jag dem ifrån, hon får lukta och sådant, så att hon kanske kan vänja sig vid dem, men i den bit och tugga på allt perioden som hon är i just nu så skulle jag inte våga göra något annat, kör på den säkra sidan.
Vad bra marcus - gunilla!