På tjocken?
Jag undrar ifall man kan se några speciella tecken på ifall dom är gravida?
Jag tycker Norpan bara växer och växer, och hon boar väldigt mycket, och så har hon börjat bita mig lite igen : / (dock inte Makadam hon är fortfarande snäll)
Jag börjar tro Norpan är på tjocken…
Makis kanske inte är en hona… : /

Kan du fota dom bakifrån samtidigt som du lyfter upp svansen så kan vi se könen. Finns även en artikel om könsbedömning som jag ska putta upp åt dig.
Håller tummarna att hon inte är dräktig.

mm ska för söka ta några bilder, men det får bli i morgon för nu ska jag sova, orkar knappt hålla ögonen öppna,
ZZZzzzzzzzz
Spännande :)

läskigt skulle jag vilja säga :S
Ska nu städa buren och även för söka ta några rump bilder :P

fast det är "hanens" som vi behöver se:P

har tyvärr inga fler bilder på mackis
hon var inte så pigg på att visa baken för kameran

det där är 2 honor

hur länge har dom bott hos dig?
Skulle kanske kunnat blivit parad i djuraffären?
Annars handlar det nog tyvärr bara om dåligt temperament.

TACK! 
skönt att höra, för mus bebbar är det sista jag behöver just nu!

Nä dom har varit hos mig i mer än en månad så jag tror nog bara Norpan äter mer än Mackis antagligen…
Hur biter Norpan på dig? Biter hål? Naffsas?
Berätta…

tja jag har funderat på det här med bitandet, Hon biter mig bara ibland så jag tror det är när hon blir överaskad av min hand som hon liksom försvarar sig. Men hon biter inte hårt bara snabbt och naffsigt liksom, men det är ju ändå inte trevligt…
väntar du på att hon ska göra det eller överraskar hon dig? kan du inte förutsäga händelsen och liksom försigkomma henne? avleda? säga något? göra något?

när hon biter så springer hon fram direkt, och det är inte varje gång heller så därför blir det lite lurigt. Det är liksom när hon blir överraskad av handen som hon biter.