Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 867 ggr
zickan
0

kvalster

Jag börjar bli galen. en bekant hade en massa kvalster på sina möss. Verkar som om det råkade komma med lite när de var på besök här. Men de var enkla att bli av med. Dock visste dom inte vad det kunde vara för typ och var det kom ifrån.
Nu är det länge sedan jag blev av med det. Räckte med rejäl rengörning och vanlig ohyrespray ifrån zoo så var biffen fixad.
Men i morse bytte jag från asp spån till toalette som är köpt på bromma zoo. Och nu när jag kom hem i kväll så var de där kvalstern tillbaka. Både jag och personen innan som hade förut kör på papperspellets. Troligen även samma zoo affär.

Är det någon som vet vad det kan vara?. Hon var inne på fågelkvalster. Stora svarta, typ dubbla sizen än vanlig löss som finns på råttor. Helsvarta, ungarna svarta eller svarta och vita. Sist hade jag det på möss och igelkott. Nu på råttorna.
Jo de lägger ägg och bosätter sig på trähus och träsaker (jag har inte tagit in något utifrån)
Träsaker jag haft i över ett år är nu invaderat av dessa kryp. Lagt ned i kokande vatten sedan frysen och de är borta. Men vad är det???

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Kan tillägga att de går på mig också.

Ceciliaolucifer
0

Jag har ingen erfarenhet av ohyra överhuvudtaget, men det låter riktigt obehagligt Skrikandes. Eller jo, öronskabb på iller.

Men men, hoppas ni finner ngn bra lösning på problemet!

Honolulu
0

Usch va jobbigt! Tyvärr har jag inga råd att ge dig… Läskigt att dom går på dig med!!Rynkar på näsan

zickan
0

Mh jo jag har sökt upp en massa gamla gamla trådar här inne om samma sak. Det ser helt ut som fågelkvalster. Men då är ju frågan hur jag fått hem det. Ska upp och kolla vinden och be grannarna kolla sina föråd. Men det kan ju lätt ha tagit sig ned i en påse papperspellets på zoo affären som inte varit helt tät.
Så det blir en rejäl skrubb dag i morrn. Suuuck. rengjort allt rejält denna vecka. bara börja om

Camillhe
0

Fota gärna kvalsterna så är det lättare att försöka komma på vad det är, du kan även skicka ett foto till tex anticimex så identifierar dom det gratis.